herinstalleren oem versie

Unha

herinstalleren oem versie
Hallo,
Ik heb een pc overgekocht met een geactiveerde oem versie van van vista. Nu
wil ik hem graag helemaal schoon hebben, en dus vista herinstalleren. Is dit
mogelijk, of zijn er dan problemen met opnieuw activeren?

Alvast bedankt

Re: herinstalleren oem versie
Unha schreef op 27-3-2008 14:38:
> [...]
> wil ik hem graag helemaal schoon hebben, en dus vista herinstalleren. Is dit
> mogelijk, of zijn er dan problemen met opnieuw activeren?

Als je de bijbehorende DVD hebt en de product code (5*5 symbolen) dan
mag dat geen probleem zijn.
De product code kun je achtehalen met
http://pcsupport.about.com/od/produc...bkeyfinder.htm

Unha

Re: herinstalleren oem versie
Hallo,
ten eerste bedankt voor de reactie.
Maar je raad het al, wat als ik nu dus geen dvd er bij heb. Kan ik nu een
dvd van iemand anders lenen en met mijn code en sleutel installeren.

Alvast bedankt

Unha schreef op 27-3-2008 20:25:
> [...]
> Maar je raad het al, wat als ik nu dus geen dvd er bij heb. Kan ik nu een
> dvd van iemand anders lenen en met mijn code en sleutel installeren.

Overgekocht .... geen DVD .... geen Recovery DVD .... hmmmmmmmmmm. Ik
beweer niets, maar er zijn z├│ veel illegale Vista's in gebruik ... :-(

Maar goed, als je een originele Microsoft-sticker hebt met daarop de
product code zou het moeten kunnen met de *goede* DVD (OEM versie).
Maar is dat herinstalleren _echt_ nodig ?? Dikke kans dat je dan ook nog
op zoek moet gaan naar specifieke drivers voor de hardware.

kor

karelV schreef op 27.mrt.2008 :

> [...]
> Maar is dat herinstalleren _echt_ nodig ?? Dikke kans dat je dan ook nog op
> zoek moet gaan naar specifieke drivers voor de hardware.

illegale Vista's ??????
Zijn die er dan goh wist ik niet

Unha

Re: herinstalleren oem versie

Ik neem aan dat als vista is geactiveerd en ik gewoon kan updaten er niks
mis is met de legaliteit van het os. Of ben ik nou weer naief (kan ff de
puntjes voor de i niet vinden).
Ik vind het prettig om met een pc die ik heb overgenomen van iemand die ik
niet ken, schoon te beginnen. Drivers zitten er allemaal bij (zit nog niet
zoveel in, alles zit op het moederbord asus p5b-mx). Maar kan natuurlijk
eerst een ghost maken en alles weer terugpleuren als het niet lukt.
Maar er is een verschil tussen een vista dvd en een vista oem dvd?

En wederom bedankt karel de vijfde.

Unha schreef op 27-3-2008 22:02:

> [...]
> eerst een ghost maken en alles weer terugpleuren als het niet lukt.
> Maar er is een verschil tussen een vista dvd en een vista oem dvd?

Die ghost is sowieso een verstandige aanpak ;-) Met XP waren de OEM en
Retail CD's verschillend, maar met Vista lijkt dat verschil niet meer te
bestaan (als ik zo wat rondlees via google). Maar misschien weet iemand
anders dat *zeker* .
Nu nog een geldige product key en dan maar het beste ervan hopen :-)

Unha

Re: herinstalleren oem versie
Karel je bent de beste, bedankt voor de moeite

Groet
unha