installatie printer canon i560

boxeur

installatie printer canon i560
Hallo,

Nieuwe Medion pc gekocht met OEM Vista Home Premium. Er is geen parallelle
ingang beschikbaar. Wanneer ik mijn i560 langs usb verbind, ziet de pc hem
niet. De installatiedisk blijkt niet compatibel met Vista. Ik wordt
doorverwezen naar Canonsite, waar ik een add-on module moet installeren.
Hierna verandert er niets....
Enige tips??
--
boxeur
QPC

Re: installatie printer canon i560
"boxeur" <boxeur@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> niet. De installatiedisk blijkt niet compatibel met Vista. Ik wordt
> doorverwezen naar Canonsite, waar ik een add-on module moet installeren.

Ik weet niet tot hoever je bent gekomen, maar meestal moet je de bestanden
van Canon eerst uitpakken, voordat je ze kunt installeren....
Mijn vermoeden is dus dat je cd netjes uitgepakt hebt, bijvoorbeelde op
C:\CANON\, maar dat je daarna nog niet de SETUP.EXE vanuit die map hebt
aangeklikt.....

Dries Allemeersch

"boxeur" <boxeur@discussions.microsoft.com> wrote in message
> [...]
> niet. De installatiedisk blijkt niet compatibel met Vista. Ik wordt
> doorverwezen naar Canonsite, waar ik een add-on module moet installeren.

De drivers van deze printer zijn mee voorge´nstalleerd met vista. Deze
drivers bevatten enkel de basisfuncties van je printer. Om de volledige
functionaliteit terug te krijgen, moet je inderdaad die add-on installeren.

Het probleem zit hem volgens mij in de usb-verbinding. Vista zou gelijk
welk nieuw apparaat die je aansluit op een usb-poort moeten detecteren en
trachten te installeren. Probeer eens een andere usb-poort, ander nieuw usb
toestel...

Veel succes

ko

Re: installatie printer canon i560
"Dries Allemeersch" <damadness33@hotmail.com> schreef in bericht
> [...]

> welk nieuw apparaat die je aansluit op een usb-poort moeten detecteren en
> trachten te installeren. Probeer eens een andere usb-poort, ander nieuw

In dit geval niet correct. De juiste printers downloaden van de website.
Daarna de installatie starten en pas als de installatie er om vraagt de
printer aansluiten. Pas dan wordt alles correct geinstalleerd!

--
Ko

Dries Allemeersch

"ko" <ko@nospam.nl> wrote in message
> [...]

> Daarna de installatie starten en pas als de installatie er om vraagt de
> printer aansluiten. Pas dan wordt alles correct geinstalleerd!

Hallo,

Kan je de link naar de juiste drivers anders eens hier posten, want ik vind
ze niet.
Ik zie op de website enkel de add-on voor vista, geen volledige driver. En
dit staat vermeld bij Vista ondersteuning voor de i560:

Software for Windows Vista:

1. Printer Driver
Since the printer driver for this product is pre-installed in Windows Vista,
you can use this product only by connecting it to a Windows Vista computer.
However, printing may not be performed correctly under this condition.
In such a case, install "Add-on module for Printer Driver (Windows Vista)"
after downloading it from Software Download Center.

En dit is de download die ik terug vind (geen driver dus):

1. Canon Inkjet Printer Driver Add-On Module (1.00)
This product is a module that expands the functionality of the printer
driver for Canon Inkjet printers.
Compatibility:
Operating system(s): Windows Vista 32bit, Windows Vista 64bit

Groetjes

ko

> [...]

> driver for Canon Inkjet printers.
> Compatibility:
> Operating system(s): Windows Vista 32bit, Windows Vista 64bit

Volgens mijn lijst moeten deze hier staan:
http://software.canon-europe.com/products/0010001.asp

Ik heb net even nagekeken, de algemene drivers staan inderdaad al in de
driverset van Vista, je dient alleen de add on te installeren en eventueel
de photoprinter software om alle functies beschikbaar te krijgen.

--
Ko

boxeur

Re: installatie printer canon i560
Hallo,

bedankt voor jullie interesse. Ik heb geprobeerd wat je voorstelde maar ben
er niet uitgeraakt. De add-on is geïnstalleerd en uitgevoerd. Ik heb de usb
stekker uitgetrokken en de installatiecdrom opgestart. Als ik daar setup wil
uitvoeren blijkt vista de cdrom niet te kunnen lezen (hoewel de gegevens wel
in de verkenner verschijnen)
--
boxeur

"ko" wrote:

> [...]

> driverset van Vista, je dient alleen de add on te installeren en eventueel
> de photoprinter software om alle functies beschikbaar te krijgen.

boxeur

Re: installatie printer canon i560
Hallo,

bedankt voor jullie hulp. Het werkt echter niet. Zoals je voorstelde heb ik
de add-on gedownload en geïnstalleerd. Als ik de cdrom met Msetup.exe insteek
wil Vista er niet mee aan de slag. (hoewel alles wel in de verkenner
verschijnt). Daarna de compatibiliteitswizzard erop losgelaten en de
installatie leek te werken met de Windows2000 instellingen (niet die van Xp).
De wizzard moest enkel nog de printer lokaliseren en dat lukte niet. usb
stekker verschillende keren gewisseld maar zonder resultaat....
--
boxeur

"ko" wrote:

> [...]

> driverset van Vista, je dient alleen de add on te installeren en eventueel
> de photoprinter software om alle functies beschikbaar te krijgen.

ko

> [...]
> De wizzard moest enkel nog de printer lokaliseren en dat lukte niet. usb
> stekker verschillende keren gewisseld maar zonder resultaat....

Dan toch bij Canon kijken/vragen om support, sorry.

--
Ko

boxeur schreef op 30-3-2008 17:06:
> [...]
> De wizzard moest enkel nog de printer lokaliseren en dat lukte niet. usb
> stekker verschillende keren gewisseld maar zonder resultaat....

Zoals al door anderen opgemerkt: Vista kent de i560 gewoon en in
principe zijn daar geen aparte drivers voor nodig. Misschien wel voor
geavanceerde opties, maar dat komt later wel.
Intussen heb je al zoveel zitten installeren dat je moet proberen met
een schone lei te beginnen.

1. Eerst 'foute' drivers verwijderen: ConfScherm - Printers - Bestand -
Als admin uitvoeren - Eigenschappen van server - tab Stuurprogramma's .
Daar alle eventuele troep van Canon printers verwijderen.

2. Controleren of in de (verborgen!) map c:\windows\inf aanwezig zijn
usbprint.inf en usbprint.pnf

3. Als je de printer-usb kabel in de pc prikt, moet hij komen met
'nieuwe hardware gevonden'. Zo niet, dan moet eerst de oorzaak dáárvan
gevonden worden.