heropstarten pc

ada

heropstarten pc
Hallo,

In de vorige versies van Windows kon je in nood steeds de
sneltoetscombinatie Ctrl+Alt+Delete 2x drukken en je computer startte in de
normale gevallen terug op.
Bij Windows Vista is dit blijkbaar niet meer mogelijk.

Weet iemand hoe dit resetten bij Vista werkt, ik vind deze mogelijkheid
nergens meer terug.
Wel een hoop ingewikkelder procedures maar dat zoek ik niet.

dankbijvoorbaat
De Aubergine

Re: heropstarten pc
=?Utf-8?B?YWRh?= a écrit
> [...]
> nergens meer terug.
> Wel een hoop ingewikkelder procedures maar dat zoek ik niet.

rest knop op je pc

--
aubergine1.no-ip.info
port 21

ko

Re: heropstarten pc
"ada" <ada@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> nergens meer terug.
> Wel een hoop ingewikkelder procedures maar dat zoek ik niet.

Ctrl+alt+del dan taskmanager en opnieuw opstarten kiezen.
--
Ko

Leen

Re: heropstarten pc
"ko" <ko@nospam.nl> wrote in message

> Ctrl+alt+del dan taskmanager en opnieuw opstarten kiezen.

T/m XP was die keuze daar wel, maar in Vista kom ik 'm niet meer tegen.
Dus alleen de reset-knop of de powerknop gebruiken.
Of beter.. de oorzaak van de freeze achterhalen.
--

Have a nice day!
Leen

ko

Re: heropstarten pc
"Leen" <ms_windows_2000@hotmail.com> schreef in bericht
> [...]

> Leen
> For free tools and information to burn an iso file to CD , DVD , HD DVD ,

Hi Leen,

Inderdaad taskmanager is niet meer nodig, de rode knop rechtsonder na
"C+A+D" geeft de optie al.

--
Ko

ada

Re: heropstarten pc
Klopt allemaal, dat wist ik al.

Ik had mijn vraag anders moeten formuleren.

Stel dat ik volledig vast zit en de computer reageert ook niet meer op 1ste
maal Ctrl+Alt+Del, dan kan hij dus niet naar venster gaan waar rode knop
aanwezig is (of venster met task manager kiezen).

Wat doe je in dat geval dan het best?

Ik heb tot nu toe dan mijn computer in Vista afgezet en terug opgezet, maar
dat is nu juist iets wat je in het verleden met vorige versies moest
vermijden, zo maar je pc afzetten.

Is dit dan vanaf nu met Vista wel de oplossing?

gr...tz

"ko" wrote:

> [...]

> Hi Leen,
>
> Inderdaad taskmanager is niet meer nodig, de rode knop rechtsonder na

Huib

Re: heropstarten pc
Hallo,
Eerst en vooral mag het zelden gebeuren dat je vast hangt dan moet je zeker
de oorzaak opzoeken.
Als het dan toch gebeurd dan ga ik via CTR+Alt+DEl en klik op afmelden
waarna je vrij moet zijn.
Als je PC niet regageert na de eerste maal CTR+Alt+ Del dan heb je echt een
probleem en spanning af is dan de enige mogelijkheid denk ik.

Hoe dan ook dan zou ik het toch overwegen om een hersinstallatie te doen (ik
heb die stap ook gezet nadat ik tal van problemen had wellicht door mezelf
gemaakt).

Groeten
Huib

> [...]
> vermijden, zo maar je pc afzetten.
>
> Is dit dan vanaf nu met Vista wel de oplossing?

Carpe Diem

Re: heropstarten pc

"Huib" <anonymous@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> (ik
> heb die stap ook gezet nadat ik tal van problemen had wellicht door mezelf

Vooraleer opnieuw te installeren kan je ook eens proberen om via
systeemherstel de pc in een eerdere toestand te zetten. Je weet nooit...

> [...]

> vermijden, zo maar je pc afzetten.
>
> Is dit dan vanaf nu met Vista wel de oplossing?

Dan zou ik voorstellen om de PC eens goed na te (laten) kijken. Dan ben ik
bang dat er een serious hardware probleem is. Of een echt driver conflict.

Normaal mag dit niet voorkomen.
--
Ko