Dubbel quote.

J.T. van Es

Dubbel quote.
Om een dubbel quote te krijgen moet ik twee maal op de toets "dubbel quote "
tikken en 1 maal de backspace.
Hoe krijg ik die toets zover dat hij in een keer een dubbel quote geeft?

Hans

Edward

Re: Dubbel quote.

"J.T. van Es" <hansve@nikhef.nl> schreef in bericht
> [...]
> " tikken en 1 maal de backspace.
> Hoe krijg ik die toets zover dat hij in een keer een dubbel quote geeft?

Engels (Verenigde Staten) als invoertaal instellen

\NachtWacht\

> [...]

> tikken en 1 maal de backspace.
> Hoe krijg ik die toets zover dat hij in een keer een dubbel quote geeft?

Je kan het beter zo laten, het is bedoeld om b.v. een ä te maken. Wil je
wel de double qoute weergeven, type dan als de volgende letter geen klinker
is, gewoon door, of doe " en daarna een spatie. Het went snel genoeg.
Geldt ook voor de single quotes en het 'dakje', ^.

--
____________________

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Frans

Re: Dubbel quote.
J.T. van Es wrote:
> Om een dubbel quote te krijgen moet ik twee maal op de toets "dubbel
> quote " tikken en 1 maal de backspace.
> Hoe krijg ik die toets zover dat hij in een keer een dubbel quote geeft?
> Hans

" + een spatie is een aanslag minder

mijn naam

> [...]
> " tikken en 1 maal de backspace.
> Hoe krijg ik die toets zover dat hij in een keer een dubbel quote geeft?

Edward, nachtwacht en frans hebben al goede antwoorden gegeven maar wellicht
vind je dit ook nog nuttig:

Ik kan mijn toetsenbord omschakelen met ALT-SHIFT (dit is instelbaar).
Rechts op de taakbalk staat er dan "NL" of "EN". Dit is de invoertaal. Ik
kies voor "EN" als ik aan het programmeren sla, dan krijg ik direct
aanhalingstekens enzovoort te zien, en voor "NL" als ik teksten aan het
tikken ben, dan krijg ik die "dode toetsen" zodat ik makkelijk ä, è ô
enzovoort kan tikken.

Dit is in te stellen in het configuratiescherm.

Klok, taal en regio (of, als je gebruik maakt van de klassieke weergave van
het configuratiescherm, Landinstellingen). Tabblad toetsenborden en talen.
Knop "Toetsenborden wijzigen...".

Combinaties maken: EN met als toetsenbord verenigde staten. NL met als
toetsenbord verenigde staten (internationaal).

Als die NL of EN op de taakbalk te zien is, kan je ook daar met de linker
muisknop op klikken om om te kunnen schakelen of met de rechtermuisknop
klikken om in te stellen.

J.T. van Es

> [...]
> " tikken en 1 maal de backspace.
> Hoe krijg ik die toets zover dat hij in een keer een dubbel quote geeft?

Heren. Bedankt voor uw reacties. Ik ga kijn wat me het beste bevalt.

Hans