IP conflict, kan niet verbinden via de router

Peter

IP conflict, kan niet verbinden via de router
Ik heb de volgende vraag:

Mijn HP Notebook kan geen Wlan verbinding maken met mijn sonicwall router.
Hij geeft continu aan dat er een ip conflict is. Kan iemand mij helpen met
een oplossing hiervoor.

Peter
Jetze Mellema

Re: IP conflict, kan niet verbinden via de router
"Peter" <Peter@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> Mijn HP Notebook kan geen Wlan verbinding maken met mijn sonicwall router.
> Hij geeft continu aan dat er een ip conflict is. Kan iemand mij helpen met
> een oplossing hiervoor.

Een IP conflict betekent dat er 2 apparaten zijn met het zelfde IP adres. De
voor de hand liggende vraag is dus hoe je netwerk er uit ziet. Controleer
overal de configuratie en kijk of je niet per ongeluk als IP adres het adres
van de gateway hebt ingegeven of iets dergelijks.

Jetze Mellema (MS MVP)

Peter

Re: IP conflict, kan niet verbinden via de router
Beste Jetze,

Helaas is dit niet het probleem, ik heb alle instellingen meerdere malen
onderzocht maar kan het probleem niet vinden. Het lijkt er op dat het
probleem in vista zit. Ik heb een sonicwall router en kan op hun site wel
enkele dingen vinden over problemen met vista maar niets waar ik wat aan heb.
Is er bij jullie iets bekend over problemen met sonnicwall en vista??

"Jetze Mellema" wrote:

> [...]

> overal de configuratie en kijk of je niet per ongeluk als IP adres het adres
> van de gateway hebt ingegeven of iets dergelijks.

pooh bear

> [...]
> heb.
> Is er bij jullie iets bekend over problemen met sonnicwall en vista??

Ervan uitgaande dat je router via dhcp ip-adressen uitgeeft rest mij de
volgende vraag.
Hoeveel PC heb je draadloos op je router aangesloten en heb je het aantal
PC's die worden voorzien van IP-adres niet beperkt in je router.
Ik heb het ook een keer gehad (2 PC's draadloos via de router, DHCP aan
geblokt tot max 5 PC's) en na een herstart van de 2 PC's liep het weer als
vanouds.

Mvg, PB

Edward

heb je http://192.168.1.1 al doorgevogeld?