Vista ziet xp niet in netwerk

super_judge

Vista ziet xp niet in netwerk
Ik hoop dat iemand nog nieuwe tips voor me heeft.
Situatieschets: Mijn Vista laptop en XP desktop zijn via draadloos netwerk
verbonden. Internet werkt prima, computers kunnen elkaar pingen, Xp kan in de
Vista laptop komen, alles werkt goed.
MAAR: de Vista computer kan om de één of andere reden niet in de XP desktop
komen. De desktop verschijnt niet in het netwerk centrum, terwijl ik wel heen
en weer kan pingen en xp naar vista werkt wel.
Ik heb comodore firewall op beide computers staan. Als ik die uitzet werkt
het ook niet, geen verschil. De windows firewall staat al uit.

Ik heb de volgende dingen al uitgesloten:
* Beide computers hebben dezelfde werkgroep
* De xp kb9.... toepassing is geinstalleerd op de xp computer
* De firewall heb ik helemaal uitgeplozen
* Ping xp naar Vista en Vista naar xp werkt prima

Alle andere tips zijn welkom.
A.Translator

Re: Vista ziet xp niet in netwerk
super_judge schreef op 23-3-2008
> MAAR: de Vista computer kan om de n of andere reden niet in de XP desktop
> komen. De desktop verschijnt niet in het netwerk centrum

Heb je de desktop in XP gedeeld?

--
Groet,
Adriana

super_judge schreef op 23-3-2008 13:28:
> [...]
> * De firewall heb ik helemaal uitgeplozen
> * Ping xp naar Vista en Vista naar xp werkt prima

http://windowshelp.microsoft.com/Win...1af791033.mspx
[en kb9..... is niet zo heel erg duidelijk, wat staat op de puntjes?]

super_judge

"A.Translator" wrote:

> [...]

> Groet,
> Adriana
> [ gooi de vuilnis weg als je me wilt mailen ]

Volgens mij heb ik mijn desktop xp gedeeld, maar als ik dat handmoatig wil
controleren door een map te delen, geeft xp aan dat de service-service niet
kan worden gestart en dat het dus niet doorgezet kan worden. Al met al weet
ik het dus niet zeker, maar volgens mij wel. Het staat in elk geval wel
aangevinkt bij de instellingen van mijn draadloze netwerk.

Als je me nog tips kan geven hoe dit zeker te weten dan hoor ik het graag.
super_judge

Re: Vista ziet xp niet in netwerk
Ik ga je link nog verder bekijken, maar het gaat met name over de LLTD
oplossing, en dat is de kb9... waar ik het over had. Ik weet het precieze
nummer niet uit mijn hoofd, maar het is de LLTD tip die ik al een keer
uitgevoerd heb.

super_judge schreef op 24-3-2008 15:11:

> [...]
> kan worden gestart en dat het dus niet doorgezet kan worden. Al met al weet
> ik het dus niet zeker, maar volgens mij wel.

Dan zal hij dus wel *niet* gedeeld zijn. Als een map gedeeld is
veschijnt er een handje onder in verkenner.
Staat er _echt_ de 'service-service' ? Of de service server?