Window Verkenner werkt niet meer

dries

Window Verkenner werkt niet meer
Ik zit sinds eergisteren met een probleem:

Vista geeft steeds de melding: 'Window verkenner werkt niet meer' en
probeert dan het probleem zelf op te lossen, sluit ff alles af en begint dan
opnieuw...

daardoor is niets meer toegankelijk op mijn account...

Ik heb nog andere accounts op mijn laptop staan en die werken nog! Ik heb al
gescand op spyware, online viruscans (via de andere accounts) gedaan in de
mate van het mogelijke, maar niets gevonden!

Terugkeren naar mijn laatste herstelpunt heeft ook niets verandert...

Ik heb dan geprobeerd om een nieuwe account aan te maken en daarin al mijn
gegevensmappen te kopiëren, maar toen sloeg ie ook weer tilt, er gebeurde
niets...

Mark Veldhuis

Re: Window Verkenner werkt niet meer
dries explained on 22/03/2008 :
> [...]
> gegevensmappen te kopiëren, maar toen sloeg ie ook weer tilt, er gebeurde

Kijk eens hier:
http://vistabits.nl/windows_verkenne....exe_crash.htm

Mark Veldhuis.

dries

Re: Window Verkenner werkt niet meer
Ik heb je oplossing nog niet geprobeerd, maar ik kan in mijn account waar het
probleem zich voordoet niets meer doen... dus ook dat programmaatje niet
uitvoeren....

ik heb nog 2 andere accounts staan die wel goed draaien, maar daar kan ik
het dus niet uittesten, want explorer crasht daar niet!

toch bedankt

Dries

dries wrote on 23/03/2008 :
> Ik heb je oplossing nog niet geprobeerd, maar ik kan in mijn account waar het
> probleem zich voordoet niets meer doen... dus ook dat programmaatje niet
> uitvoeren....

Op het moment dat Verkenner is gecrashed, kun je dan nog wel via
CTRL-ALT-DEL de Task Maneger starten? Als die draait, kun je via file
-> News task (run) naar de map navigeren waar je ShellExView hebt
neergezet, en 'm van daaruit starten.
Kijk eens of het op deze manier werkt, wellicht kom je zo een stap
verder in de goede richting.

Mark Veldhuis.

dries

"Mark Veldhuis" wrote:

> [...]
> neergezet, en 'm van daaruit starten.
> Kijk eens of het op deze manier werkt, wellicht kom je zo een stap

Ik heb het nu zo geprobeerd, maar zonder resultaat, als ik alle shell
extensions afsluit, dan doet het probleem zich nog altijd voor...

heb je soms nog alternatieven?

Dries
Mark Veldhuis

Re: Window Verkenner werkt niet meer
It happens that dries formulated :

> Ik heb het nu zo geprobeerd, maar zonder resultaat, als ik alle shell
> extensions afsluit, dan doet het probleem zich nog altijd voor...

Heb je ze allemaal afgesloten? Ik kan me voorstellen dat er dan ook het
een en ander mis kan gaan.
Kijk in ShellExView eens bij Options, en vink "Mark Non-Microsoft
Extensions" aan. Als het goed is worden alle extensies die niet bij
Windows horen/van Microsoft zijn nu gemarkeerd. Deze extensies kun je
vervolgens uitschakelen, de bij Windows horende extensies laat je aan
staan.
Helpt dat?

Mark Veldhuis.

dries

Re: Window Verkenner werkt niet meer
ik heb me mss verkeerd uitgedrukt, ik had natuurlijk alleen maar alle
'verdachte' shell extensions uitgeschakeld

de functie 'mark non-microsoft extensions' stond wel degelijk aan...

"Mark Veldhuis" wrote:

> [...]

> Windows horen/van Microsoft zijn nu gemarkeerd. Deze extensies kun je
> vervolgens uitschakelen, de bij Windows horende extensies laat je aan

dries was thinking very hard :
> ik heb me mss verkeerd uitgedrukt, ik had natuurlijk alleen maar alle
> 'verdachte' shell extensions uitgeschakeld
>
> de functie 'mark non-microsoft extensions' stond wel degelijk aan...

Heb je, naast de verdachte extensions, ook alle andere niet-MS
extensies uitgeschakeld?

Mark Veldhuis.

dries

Re: Window Verkenner werkt niet meer
jaja, alles niet-MS extensions uitgeschakeld, maar de foutmelding 'Windows
verkenner werkt niet meer' blijft maar komen!

dries wrote :
> jaja, alles niet-MS extensions uitgeschakeld, maar de foutmelding 'Windows
> verkenner werkt niet meer' blijft maar komen!

Dan vrees ik dat ik geen ideeën meer heb voor je.

Mark Veldhuis.