Archiefmap e-mail nietzichtbaar

Dendiene

Archiefmap e-mail nietzichtbaar
Hallo,
ik heb in Windows Mail (extra-opties-geavanceerd) de archiefmap voor de
persoonlijke berichten verplaatst naar de map "E-mail" op een tweede harde
schijf.
Als ik via Verrkenner toegang zoek tot deze schijf is deze "E-mail"-map niet
zichtbaar.
Heeft iemand een verklaring?
Dank.
JoJo

Re: Archiefmap e-mail nietzichtbaar
Dendiene schreef op 21-3-2008 7:38:
> [...]
> harde schijf.
> Als ik via Verrkenner toegang zoek tot deze schijf is deze "E-mail"-map

In ConfScherm - Mapopties - Weergave stipje gezet voor 'verborgen
bestanden en mappen weergeven'?

Dendiene

> In ConfScherm - Mapopties - Weergave stipje gezet voor 'verborgen
> bestanden en mappen weergeven'?

Ja, dat staat aangevinkt en toch zie ik die map niet.
Raar maar waar.

Dendiene schreef op 21-3-2008 11:26:
>>> JoJo

> Ja, dat staat aangevinkt en toch zie ik die map niet.
> Raar maar waar.
> JoJo

Ga in Windows Mail naar extra - opties - tab geavanceerd - knop
onderhoud - knop archiefmap. Copieer daar het pad van de archiefmap en
plak die in Start - <zoekvak> . Dan jumpt verkenner naar de gekozen map.

Dendiene

> Ga in Windows Mail naar extra - opties - tab geavanceerd - knop
> onderhoud - knop archiefmap. Copieer daar het pad van de archiefmap en
> plak die in Start - <zoekvak> . Dan jumpt verkenner naar de gekozen map.

Inderdaad, als ik het zo doe opent Verkenner de map "E-mail".
Maar als ik de Verkenner dan sluit en weer open is die map weer verdwenen.
Ik heb ooit de map "Documenten" verplaatst naar die tweede harde schijf in
een User-map. Ook die user-map is niet zichtbaar; de documenten-map is wel
zichtbaar in de root-directory van die tweede schijf.
Idem voor de map contactpersonen; ik kan die niet verplaatsen van de
c-schijf naar een map met mijn usernaam op een andere harde schijf. Als ik
dat doe nestelt de map "contactpersonen" zich ook in root-directory. Dit is
niet wat ik wil. Het zou handig en overzichtelijk zijn als ik de
verschillende mappen met veel gebruikte bestanden (afbeeldingen, documenten,
enz.) in éénzelfde map kan plaatsen op de tweede schijf.
Thanks
JoJo

Edward

Re: Archiefmap e-mail nietzichtbaar

"Dendiene" <Nomen.nescio@is.erniet> schreef in bericht news:47e3e57c$0$2955>
> [...]
> verschillende mappen met veel gebruikte bestanden (afbeeldingen,
> documenten, enz.) in éénzelfde map kan plaatsen op de tweede schijf.

Hi beste JoJo, je wilt te veel wat Vista helemaal niet wil. Bespaar jezelf
een hoop ellende en vergeet het verplaatsen van Vista-eigen mappen zoals jij
dat wilt. Maak gewoon je eigen mappen aan buiten de door Vista
voorgeschreven doctrine en al je problemen zijn opgelost. Even wennen, maar
het werkt.

Dendiene schreef op 21-3-2008 17:43:

> [...]
> verschillende mappen met veel gebruikte bestanden (afbeeldingen,
> documenten, enz.) in éénzelfde map kan plaatsen op de tweede schijf.

De gebruikelijke manier daarvoor verloopt zo:
http://www.vistabits.nl/gebruikersmap_verplaatsen.htm