Multibootproblemen

Jeroen

Multibootproblemen
Ik heb naast Vista nog twee partities met op beide XP. Die heb ik er
later op gezet. De boot van Vista hersteld met een commando met
fixmbr erachter, ik weet niet precies meer. Vista doet het weer prima.
Met Vistabootpro heb ik de twee XP 's toegevoegd, maar als ik een
van de XP 's kies, gaat hij opnieuw opstarten. Vista doet het nog
steeds goed. Vergeet ik misschien iets?

Jeroen

Re: Multibootproblemen
Jeroen wrote :
> [...]
> Met Vistabootpro heb ik de twee XP 's toegevoegd, maar als ik een
> van de XP 's kies, gaat hij opnieuw opstarten. Vista doet het nog

Wat bedoel je precies met 'maar als ik een van de XP 's kies, gaat hij
opnieuw opstarten'? Heb je EasyBCD wel eens geprobeerd?

Microsoft MVP Windows Shell/User

Problemen met Windows Vista? www.vistabits.nl

Windows Vista Problems? www.vistabits.info

Jeroen

Re: Multibootproblemen
news:mn.523e7d8221956876.72151@wilgeenmail.invalid ...

> Wat bedoel je precies met 'maar als ik een van de XP 's kies, gaat hij
> opnieuw opstarten'? Heb je EasyBCD wel eens geprobeerd?

Ik bedoel als ik opnieuw opstart en ik kies een van de XP 's, dan gaat
hij opnieuw opstarten. En kom ik dus weer in het bootmenu.
Kan EasyBCD dingen die VistabootPRO niet kan? Ik zal hem eens
proberen.

Jeroen

Jeroen

Re: Multibootproblemen
"Jeroen" <jeroen@invalid.nl> schreef in bericht
> [...]

> hij opnieuw opstarten. En kom ik dus weer in het bootmenu.
> Kan EasyBCD dingen die VistabootPRO niet kan? Ik zal hem eens

Ik heb EasyBCD geprobeerd, maar als ik dan opstart en kies voor de
nieuw aangemaakte XP keuze zegt hij dat ntldr niet gevonden kan worden.
Die is er op betreffende partitie echter wel.
Nadeel van EasyBCD is dat ik geen tweede XP kon toevoegen, hij gaf
maar één greyed-out driveletter, en niet de goede.
Wat nu?

Jeroen

Leen

Re: Multibootproblemen
Check je boot.ini eens of de verwijzingen daar nog wel kloppen.

--
For free tools and information to burn an iso file to CD , DVD , HD DVD ,
Blu-Ray

"Jeroen" <jeroen@invalid.nl> wrote in message
> [...]

> Nadeel van EasyBCD is dat ik geen tweede XP kon toevoegen, hij gaf
> maar één greyed-out driveletter, en niet de goede.

Jeroen

Re: Multibootproblemen
"Leen" <ms_windows_2000@hotmail.com> schreef in bericht
> Check je boot.ini eens of de verwijzingen daar nog wel kloppen.

Die heb ik al op allerlei manieren ingevuld, maar het maakt niks uit.

Jeroen

Leen

Re: Multibootproblemen
> "Leen" <ms_windows_2000@hotmail.com> schreef in bericht

> Die heb ik al op allerlei manieren ingevuld, maar het maakt niks uit.

Je weet dat er maar 1 manier is die goed is.
Wellicht verwijst deze naar schijf 1 terwijl het schijf 0 of 2 moet zijn
(als je meedere haddisks in je pc hebt).

Laat 'm eens zien, wellicht komen er nog suggesties.

> [...]

> (als je meedere haddisks in je pc hebt).
>
> Laat 'm eens zien, wellicht komen er nog suggesties.

Wat valt eraan te zien? Ik heb de boot.ini met elk van 1, elk van 2 en
alle 3 de OS-en uitgevoerd, maar het maakt niks uit, als ik een van de
XP 's kies bij opstarten, start hij opnieuw op. Ik geloof overigens dat
bij opstarten van de Vista bootmanager, boot.ini helemaal niet gebruikt
wordt.

Jeroen

Leen

Re: Multibootproblemen
> "Leen" <ms_windows_2000@hotmail.com> schreef in bericht

> Wat valt eraan te zien?

Helemaal niets..... Ik vroeg erom met geen enkele reden.

>Ik heb de boot.ini met elk van 1, elk van 2 en
> alle 3 de OS-en uitgevoerd, maar het maakt niks uit, als ik een van de
> XP 's kies bij opstarten, start hij opnieuw op.

Ah, het lijkt dat je al precies weet hoe boot.ini werkt.

> Ik geloof overigens dat
> bij opstarten van de Vista bootmanager, boot.ini helemaal niet gebruikt
> wordt.

Echt waar.....? Goh, da's nieuw voor ons...... Bedankt voor de tip!