Windows verkenner werkt niet meer

Duif

Windows verkenner werkt niet meer
Ik krijg sinds vandaag de melding dat mijn windows verkenner niet meer werkt.
Er word dan gezocht naar een oplossing en dan word verkenner opnieuw
geinstaleerd. Het nadeel is dat de taakbalk dan ook word bewerkt. Het is een
veel voorkomend probleem. Kan via de nieuwsgroepen op internet geen passende
oplossing vinden. Systeem herstel proberen uit te voeren maar ook dit werkt
niet. krijg hier de melding "Er is tijdens systeemherstel een onbekende fout
opgetreden" Systeemherstel word dan ook niet volledig uitgevoerd.

Weet iemand de oorzaak en voornamelijk de oplossng van dit probleem??

Re: Windows verkenner werkt niet meer
Duif schreef op 3-2-2008 17:02:
> [...]
> opgetreden" Systeemherstel word dan ook niet volledig uitgevoerd.
>
> Weet iemand de oorzaak en voornamelijk de oplossng van dit probleem??

Volg de aanwijzingen uit deze link:
http://www.vistabits.nl/windows_verk....exe_crash.htm

Duif

Re: Windows verkenner werkt niet meer
Ik heb het programma gedownload en het uitgevoerd zoals aangegegven. Het
probleem bleeft bestaan. Nu was ik zo "slim" om alle shell ui te schakkelen.
Het nadeel is dat ik nu niets meer kan. Door dat systeem herstel ook niet
werkt ben ik weer ten einde raad.

"karelV" wrote:

> Volg de aanwijzingen uit deze link:
> http://www.vistabits.nl/windows_verk....exe_crash.htm

Duif

Re: Windows verkenner werkt niet meer
Alles werkt weer en de crash van de verkenner ook. De fout moet dus ergens
anders zitten

Duif schreef op 3-2-2008 18:47:
> [...]
> Het nadeel is dat ik nu niets meer kan. Door dat systeem herstel ook niet

Zolang je shexview.exe nog kunt opstarten is er niets aan de hand: alle
uitgechakelde items weer inschakelen. Eventueel in Veilige Modus.
Een volgende keer alleen niet-MS dingen uitschakelen.

rdolfijn

Re: Windows verkenner werkt niet meer
bij mij ook nog steeds problemen met de verkenner.
slepen naar een andere folder geeft me**** een verkenner werkt niet meer.
heb de aanwijzingen uit karelV zijn hint al opgevolgd zonder resultaat.
terug gaan naar een ouder herstelpunt helpt ook niet.
de oplossing die microsoft geeft met een update file geeft als resultaat dat
ik niet de goede versie heb. terwijl mijn vista dat wel aangeeft, ook de taal
goed ingesteld.
wie heeft er een oplossing die wel werkt ??

omzeil het nu door win-commander te gebruiken en ik gebruikte als browser zo
en zo al avant

"karelV" wrote:

> Volg de aanwijzingen uit deze link:
> http://www.vistabits.nl/windows_verk....exe_crash.htm

Duif

Re: Windows verkenner werkt niet meer
Ik heb het probleem kunnen oplossen dmv systemmherstel. Ik kon het niet
gewoon doen maar via een andere topic las ik dat het via veilige modus wel
kon. Dit is bij mij gelukt en ik heb nu geen last meer van de verkerner
crash. De reden van het niet op de normale manier kunnen werken met
systeemherstel is mij nog een raadsel. Veel gebruikers hebben last van zowel
de verkenner crash als het niet kunnen werken op de normale manier met
systeemherstel. Ik denk dat Microsoft snel moet komen met een update voor dit
probleem.

"rdolfijn" wrote:

> [...]
> wie heeft er een oplossing die wel werkt ??
>
> omzeil het nu door win-commander te gebruiken en ik gebruikte als browser zo

Happy Live

rdolfijn zei het volgende op 4-2-2008 11:44:
> [...]
> goed ingesteld.
> wie heeft er een oplossing die wel werkt ??

Open de verkenner, ga naar organiseren > map en zoekopties > weergave >
vink "altijd pictogrammen weergeven" aan. (tweede vakje)

Happy Life gkbnews at xs4all dot nl

Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding.
Peter de Jong

Re: Windows verkenner werkt niet meer
Dir probleem heb ik dus ook en geen van de genoemde tips leidt tot een
oplossing.