USB-apparaat wordt niet herkend

Change Gratema

USB-apparaat wordt niet herkend
Omdat onderstaand probleem waarschijnlijk niet typisch is voor Windows
XP maar ook in Windows Vista kan voorkomen, heb ik het ook in deze
nieuwsgroep gepost:

Mijn pc van enkele jaren oud deed het tot voor kort prima (Windows XP
was nog niet lang geleden opnieuw geinstalleerd). Zonder dat ik iets
bijzonders heb gedaan met de pc krijg ik sinds kort de melding:
"USB-apparaat wordt niet herkend". Ik krijg die melding bij
verschillende usb-sticks en ook de printer. De pc heeft twee
usb-poorten en die vertonen beide het euvel. Het terugzetten van
Windos Herstelpunten hielp niet. Het merkwaardige is dat er in
Apparaatbeheer geen opmerking te zien is. Hoe kan ik dit probleem
verhelpen?
Happy Live

Re: USB-apparaat wordt niet herkend
Change Gratema zei het volgende op 2-2-2008 16:07:
> [...]
> Windos Herstelpunten hielp niet. Het merkwaardige is dat er in
> Apparaatbeheer geen opmerking te zien is. Hoe kan ik dit probleem

Je hebt waarschijnlijk een apparaat uitgeplugd zonder "hardware
verwijderen" te gebruiken.
Verwijder in apparaatbeheer alle USB vermeldingen en start opnieuw op.
Als dat niet helpt kun je met regedit je USB in het register opzoeken en
alle onjuiste apparaten verwijderen. Doe dit alleen als je een
systemherstelpunt of image hebt gemaakt.!!!

Happy Life gkbnews at xs4all dot nl

Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding.
Johnny T

"Change Gratema" wrote:

> [...]
> Windos Herstelpunten hielp niet. Het merkwaardige is dat er in
> Apparaatbeheer geen opmerking te zien is. Hoe kan ik dit probleem

voor Vista gebruikers bestaat hiervoor een hotfix te vinden:
http://support.microsoft.com/kb/941996

voor XP en dus voor jou kijk hieronder :
er staat wat je moet doen.
Vergeet niet eerst een Herstelpunt te maken voordat je zomaar een
registersleutel veranderd of bijvoegd.

http://support.microsoft.com/kb/817900/nl

of

http://support.microsoft.com/kb/310575/nl