windows mail

mexit

windows mail
Ik heb sinds gisteren vista met windowsmail. Ik heb via windows transfer al
mijn mapjes uit oulook express in windows mail gekregen, dit is allemaal goed
gelukt.

Echter nu geeft wm steeds een foutmelding. Als ik het programma open gebeurt
er nog niks, na een paar minuten gaan opeens de mapjes niet meer open, er
staat dan er is een fout opgetreden, te weinig geheugen of te weinig
schrijfruimte. En als ik het programma dan uitzet en weer open klik, dan zijn
opeens alle mappen weg, behalve postvak in (die ik ook weer niet kan open
klikken). Als ik het programma trouwens uit klik komt er ook enemelding dat
er een fout is: 1 item in verijderde items kan niet worden verwijderd

Als ik de pc opnieuw opstart werkt alels weer voor een paar minuten.

Ik heb de pc pas sinds gister en heb eerst norton internetsecerity erop gezet.

groetjes

Re: windows mail
mexit schreef op 30-1-2008 10:57:
> [...]
> er een fout is: 1 item in verijderde items kan niet worden verwijderd
>
> Als ik de pc opnieuw opstart werkt alels weer voor een paar minuten.

Probeer eerst de update kb941090 eens. Die verhelpt veel windows mail
probleempjes:
http://support.microsoft.com/kb/941090

mexit

Re: windows mail
ik heb het geprobeerd, maar het probleem is nog hetzelfde

mexit schreef op 30-1-2008 11:52:
> ik heb het geprobeerd, maar het probleem is nog hetzelfde

Geen idee, hoogstens dat die Norton Internet Security zich misdraagt :-(

mexit

Re: windows mail

ja die heb ik er ook al afgegooid zonder resultaat
bedankt voor het meedenken, ik denk zelf dat het is met die map verwijderde
items is, als ik daar wat mee doe op een of andere manier gaat het mis.

mexit

mexit schreef op 30-1-2008 20:16:
> [...]
> items is, als ik daar wat mee doe op een of andere manier gaat het mis.

Probeer dan maar eens Windows Mail opnieuw te laten installeren. Vers
van de pers:
http://www.vistabits.nl/windows_mail...instellen.html

mexit

Re: windows mail

"karelV" wrote:

> Probeer dan maar eens Windows Mail opnieuw te laten installeren. Vers
> van de pers:
> http://www.vistabits.nl/windows_mail...instellen.html

sorry, het lukt me nu pas om te antwoorden, ik kreeg bij 'reply' even geen
popup meer in beeld, nu in een ander account lukt het dus wel.

Ik heb 'herstel' gedaan, ging allemaal ook goed, maar het probleem is nog
niet opgelost. Ik heb een nieuwe gebruiker aangemeld in vista en ben daarin
gaan mailen, dat ging goed, alleen begint ie nu toch ook te storen, kan soms
inhoud van berichten niet weergeven.

Re: windows mail
mexit schreef op 8-2-2008 10:37:

> [...]
> gaan mailen, dat ging goed, alleen begint ie nu toch ook te storen, kan soms

Hmm, als ik al die klachten samenvat: het gaat een paar minuten goed en
dan begint het te rammelen ...... begint toch wel wat naar malware te
rieken :-(

1. Virus- Spy- en andere troep scannen?
2. Opstarten in Veilige Modus met netwerkondersteuning. Ook instabiel??
3. Als 2. 'Nee' is: Start - msconfig.exe - alle vinkjes op tabblad
opstarten tijdelijk weghalen. Opnieuw opstarten. Instabiel??

mexit

Re: windows mail
1. ik heb geen virussen o.i.d. gevonden
2. veilige modus leek wel goed te gaan, heb het ene half uur geprobeerd en
dat ging goed, soms kwam het probleem echter pas na langere tijd.
3. Als ik alles uitschakel werkt ie prima, niks geen problemen meer in de
mail.
(nog wel wat andere dingetjes maar dat staat los van de mail).

Kan ik die instellingen zo laten? of moet er iets anders gebeuren? Die
vinkjes stonden er vast niet voor niets :-)

groetjes mexit

mexit schreef op 19-2-2008 17:08:

> [...]
>
> Kan ik die instellingen zo laten? of moet er iets anders gebeuren? Die
> vinkjes stonden er vast niet voor niets :-)

Nee, nou moet je nog opsporen *welk* item zich misdroeg. De andere
vinkjes moeten/kunnen terug.
Het mooist is dit:
1. Zet met msconfig - opstarten alle vinkjes maar weer terug.
2. Download Autoruns
http://technet.microsoft.com/en-us/s.../bb963902.aspx
en voer dat uit.
3. Op het tabblad Logon staan al die opstart-items weer. Haal daar de
vinkjes weg voor de programma's die je niet voor 100% vertrouwt.
4. Opnieuw opstarten, kijken hoe Windows Mail zich gedraagt.
5. Weer Autoruns doen, vinkjes aanpassen enz enz enz totdat je gevonden
hebt wie de boosdoener is. *Die* in Autoruns geheel verwijderen <Del>.