Home Premium(NL Talig) naar Ultimate(Engels) Upgraden, maar wel NL

M. Doornbos

Home Premium(NL Talig) naar Ultimate(Engels) Upgraden, maar wel NL
Hallo,

Ik heb gelezen dat Vista Ultimate Extra's had, En daar stond ook iets over
Taal Weizigingen in. Zou ik Vista home Premium NL Talig kunnen upgraden met
een Vista Ultimate Engelstalig, maar dat k daarna toch een Nederlands talige
Vista Ultimate heb?

En Hoe gaat dat dan met de Product Key. Houd hij de key van de Home Premium?
of de nieuwe?

Groeten Marcel.
Leen

Re: Home Premium(NL Talig) naar Ultimate(Engels) Upgraden, maar wel NL
"M. Doornbos" <M. Doornbos@discussions.microsoft.com> wrote in message
> Hallo,
>
> Ik heb gelezen dat Vista Ultimate Extra's had, En daar stond ook iets over
> Taal Weizigingen in.

Er zal wel "wijzigen" gestaan hebben ;-)

>Zou ik Vista home Premium NL Talig kunnen upgraden met
> een Vista Ultimate Engelstalig,

Nee. Wel naar NL Ultimate en daarna Engelse taal installeren als je dat
wilt.

>maar dat k daarna toch een Nederlands talige Vista Ultimate heb?

> En Hoe gaat dat dan met de Product Key. Houd hij de key van de Home
> Premium?
> of de nieuwe?

Je krijgt een nieuwe en de oude mag je niet meer gebruiken. De prijs van een
upgrade is niet voor niets wat lager ;-).

--
For free tools and information to burn an iso file to CD , DVD , HD DVD ,
Blu-Ray

> Groeten Marcel.

M. Doornbos

Re: Home Premium(NL Talig) naar Ultimate(Engels) Upgraden, maar we

> Nee. Wel naar NL Ultimate en daarna Engelse taal installeren als je dat
> wilt.

Ok, Weet je mischien ook of er een Gratis Dutch Languagepack voor Vista
Ultimate is?
Zodat ik die later na de installatie alsnog kan installeren en dus alsnog
een Nederlandse Vista Ultimate heb?
Mark Veldhuis

Re: Home Premium(NL Talig) naar Ultimate(Engels) Upgraden, maar we
M. Doornbos has brought this to us :
> Ok, Weet je mischien ook of er een Gratis Dutch Languagepack voor Vista
> Ultimate is?
> Zodat ik die later na de installatie alsnog kan installeren en dus alsnog
> een Nederlandse Vista Ultimate heb?

Language Packs maken deel uit van de Ultimate Extras. Die kun je dus
gewoon (gratis) downloaden zodra je Ultimate op je PC hebt.

Mark Veldhuis.

kor

Re: Home Premium(NL Talig) naar Ultimate(Engels) Upgraden, maar we
Mark Veldhuis heeft ons zojuist aangekondigd :
> M. Doornbos has brought this to us :

> Language Packs maken deel uit van de Ultimate Extras. Die kun je dus gewoon
> (gratis) downloaden zodra je Ultimate op je PC hebt.

werkt allen bij Ultimate-versie

http://www.computertotaal.nl/web/Art...ssen-talen.htm

groetjes kor

Mark Veldhuis

After serious thinking kor wrote :

> werkt allen bij Ultimate-versie

Ik schreef toch ook niets anders?

Mark Veldhuis.

M. Doornbos

Re: Home Premium(NL Talig) naar Ultimate(Engels) Upgraden, maar we
Bedankt Voor de informatie allemaal
kor

Re: Home Premium(NL Talig) naar Ultimate(Engels) Upgraden, maar we
Mark Veldhuis stelde de volgende uitleg voor :

> Ik schreef toch ook niets anders?

nee klopt heel goed Mark
maar dacht geef even een link hoe je van taal kunt veranderen
was meer voor later als M.Doornbos Ultimate heeft

kor

Johnny T

"M. Doornbos" wrote:

> [...]
> Vista Ultimate heb?

> En Hoe gaat dat dan met de Product Key. Houd hij de key van de Home Premium?

Ja bij Vista Ultimate kan je via Windows Update en Windows Extra's
extra language packs installeren.
Er zitten 34 taal pakketten in van Arabisch t/m Zweeds..
En kan je de pc veranderen in elke taal omzetten die je bijna wilt.
Je kan dan dus zowel de engelse versie als Nederlandse versie zo veranderen
zonder een extra taal pakket te moeten aanschaffen van je Vista versie.

Nee .Bij een upgrade wordt je Vista home premium omgezet in een Vista
ultimate versie en dus raak je die Product key kwijt.
Als je een volledige versie van Ultimate koopt blijft de product key wel
geldig.
Ook logisch want je upgrade versies zijn bijna veel goedkoper dan een
volledige versie,maar dat geldt ook tussen volledige Windows versies en OEM
versies.

Microsoft wil hiermee voorkomen dat je deze Home Premium weer verkoopt en
dat ook deze persoon de Home Premium versie gaat gebruiken op een andere pc
of dat deze hem upgrade naar een duurdere versie.
Nog een voordeel bij Vista Ultimate is dat je met de Vista Ultimate versie
ook een andere Vista versie kan kiezen.
Ik durf alleen niet te zeggen of dit ook zo is bij de upgrade versie.(maar
misschien weet iemand dit die een upgrade heeft)
Ik heb de volledige Ultimate versie op CD en dus een gekochte in mijn eigen
gebouwde pc geinstalleerd en kon bij installeren kiezen welke Vista ik erop
wou hebben en de keuze is van de Home Premium t/m Vista Ultimate.

Dit komt omdat men alle Vista versies op één schijf hebben geinstalleerd en
dat de productie sleutel in principe bepaald welke versie je op je pc
geinstalleerd krijgt.

wat extra op Ultimate zit kan je hier lezen:
http://www.microsoft.com/netherlands...footnotes.mspx

Ik hoop dat je zo voldoende weet.
Mocht ik ht fout hebben lees ik het graag.

Leen

Re: Home Premium(NL Talig) naar Ultimate(Engels) Upgraden, maar wel NL
Volgens mij gaat het hier om de vraag of een een cross-language upgrade
(Home Premium Nederlands ==> Ultimate Engels) mogelijk is.
Dat is naar mijn weten niet mogelijk, maar ik laat me graag verrassen.