Word

Johan

Word
Ik heb Vista, als collega's mij een word bestand toe sturen dan kan ik deze
niet open maken.
Als ik het bestand wil openen dan krijg ik de mededeling "Er is voor deze
bewerking geen programma aan het opgegeven betsand gekoppeld. Maak een
koppeling ia onderdeel koppelingen instellen van het configuratiescherm"

Ik kan wel de mee gezonden excel bestanden normaal openen.
Ik heb Microsoft office 2007 geinstaleerd (officieel)

Wat doe ik verkeerd of heb ik een instelling verkeerd staan?

Groet,
Johan

Re: Word
Johan schreef op 16-1-2008 20:50:
> [...]
> Ik heb Microsoft office 2007 geinstaleerd (officieel)
>
> Wat doe ik verkeerd of heb ik een instelling verkeerd staan?

Zo'n Word document (en dat zal wel de extensie .doc hebben) opslaan.
Rechtsklikken erop - kies Openen met ... - kies Programma kiezen .. -
wijs dan Microsoft Word aan en zet onderaan een vinkje voor 'dit
programma altijd gebruiken (of zoiets).

Johan

Re: Word
Karel,
Heb je instructie opgevolgd.
Maar ik kan nog altijd niet een word bestand vanuit een e-mail bericht
openen.
Ik kan het wel, als ik eerst dit bestand opsla op mijn komputer en daarna
krijg ik hem wel open.

Het besand wordt opgestuurd als een word bestand. Maar op het moment dat ik
hem ontvang via mijn mail dan blijkt het een extentie te hebben als .doc how
kan dit?

> [...]
> Rechtsklikken erop - kies Openen met ... - kies Programma kiezen .. - wijs
> dan Microsoft Word aan en zet onderaan een vinkje voor 'dit programma

Re: Word
Johan schreef op 16-1-2008 22:44:
> [...]
> openen.
> Ik kan het wel, als ik eerst dit bestand opsla op mijn komputer en daarna

Dit zou het probleem moeten oplossen:
http://www.winhelponline.com/article...ows-Vista.html

> [...]
> hem ontvang via mijn mail dan blijkt het een extentie te hebben als .doc

Ja, dat is toch normaal? In Word 2003 en ouder krijgen Word-documenten
de extensie .doc. In Word 2007 is een nieuw formaat geintroduceerd met
de extensie .docx