hoe een "niet toegewezen gebied" verwijderen en kan dit gebied eenrecovery verhinderen ?

jozef

hoe een "niet toegewezen gebied" verwijderen en kan dit gebied eenrecovery verhinderen ?
Ik heb een nieuwe partitie gemaakt, met het oog op het installeren van
XP.
Na enig overleg en het lezen van deze nieuwsgroep, zie ik daar
voorlopig liever van af. Ik heb zo al moeilijkheden genoeg.

Ik heb dus de partitie en het overblijvende "nieuw volume" verwijderd,
maar er blijft een "niet toegewezen gebied" dat ik niet kan
verwijderen. Dit stoort me niet, maar ik meen gehoord te hebben dat
een "system recovery" niet zou functioneren als de partities niet
volledig overeenstemmen met de partitie-structuur in de kooptoestand
(de "recovery"-file" staat op D.
Dit zou me ten zeerste verwonderen, maar kan iemand dit toch
ontkennen ... of bevestigen.

En hoe kan ik kosmetisch een niet toegewezen gebied verwijderen.

hartelijk dank op voorhand voor elke reactie en mijn excuses om dit
forum alweer te moeten "ambeteren "
groeten
Vutter

Re: hoe een "niet toegewezen gebied" verwijderen en kan dit gebied een recovery verhinderen ?
jozef plaatste dit op zijn scherm :
> [...]
>
> En hoe kan ik kosmetisch een niet toegewezen gebied verwijderen.
>
> hartelijk dank op voorhand voor elke reactie en mijn excuses om dit

Een "niet toegewezen gebied" is een ongebruikt stuk van je harddisk,
dat kun je alleen verwijderen met een ijzerzaag lol. Je moet daar dus
een partitie in creeren of toevoegen aan een bestaande partitie.

--
groet, Vutter

-- ftp: Vutter.myftp.org

jozef

Re: hoe een "niet toegewezen gebied" verwijderen en kan dit gebiedeen recovery verhinderen ?
hartelijk dank voor Uw antwoord.
Die partitie samenvoegen is mischien de oplossing want zo herstel ik
de partitiestructuur in de kooptoestand.

Maarkunt U me zeggen hoe ik dit kan doen : de optie samenvoegen
verschijnt niet in de menus, noch bij het aanklikken met de
rechtermuis.

nogmaals dank

PS. weet iemand ook of een wijziging in de partitiestructuur (zoals in
de kooptoestand) een volledige system recovery zou verhinderen. Ik kan
dit nog steed moeilijk geloven, maar wil het niet "effe uitproberen"
nu er al zoveel op de computer staat.

Andre

Op 17/01/2008 schreef jozef :

> [...]
>
> Maarkunt U me zeggen hoe ik dit kan doen : de optie samenvoegen
> verschijnt niet in de menus, noch bij het aanklikken met de

Gewoon de bestaande partitie vergroten met het vrije deel

> [...]
> de kooptoestand) een volledige system recovery zou verhinderen. Ik kan
> dit nog steed moeilijk geloven, maar wil het niet "effe uitproberen"

Ik heb al partitie's gewijzigd en daarna fabriekstoestand teruggezet,
en dat was geen enkel probleem, alleen de C: werd teruggezet,
op de verkleinde partitie, zonder problemen.
Ik weet natuurlijk niet of dat voor alle merken hetzelfde is.

--
Groetjes,
Andre

jozef

Re: hoe een "niet toegewezen gebied" verwijderen en kan dit gebiedeen recovery verhinderen ?

> Gewoon de bestaande partitie vergroten met het vrije deel

bedankt
het werkt
groeten