Windows Sidebar

MaikT

Windows Sidebar
Regelmatig krijg ik de melding "Windows Sidebar wordt afgesloten wegens
problemen. Er wordt gezocht naar een oplossing. Vervolgens wordt de Windows
Sidebar weer gestart en functioneert weer. Meestal gebeurt dit tijdens surfen
op internet. Weet iemand een oorzaak en nog belangrijker een oplossing?
Hans Schuts

Re: Windows Sidebar
Op Tue, 15 Jan 2008 07:24:02 -0800, MaikT
<MaikT@discussions.microsoft.com> schreef:

> [...]
>op internet. Weet iemand een oorzaak en nog belangrijker een oplossing?

Misschien heb je een gadget in gebruik die op de een of andere manier
voor problemen zorgt. Is er in de systeemlogs iets bruikbaars te
vinden?

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
MaikT

Re: Windows Sidebar
Hans,

Bedankt voor je snelle reactie. Helaas kom ik hier niet verder mee. In de
Sidebar heb ik slechts 2 gadgets, nl. de standaard tijdklok en de dubbele
klok welke de processor- en geheugenbelasting aangeeft. Je merkt op in de
systeemlogs te kijken, maar ik heb geen idee, welke dat moeten zijn en
bovendien ook niet wat daar dan vermeld moet worden over de Sidebar
(bestandsnaam??).
Wel heb ik nu gemerkt dat het afsluiten en opnieuw opstarten steeds plaats
vindt als ik met IE7 aan het websurfen ben.
Inmiddels is zojuist de mededeling weer verschenen met een Microsoft bericht
dat de Sidebar definitief wordt afgesloten en men probeert een oplossing te
vinden.
Ra, ra, wat nu??

Maik Tielen

"Hans Schuts" wrote:

> Misschien heb je een gadget in gebruik die op de een of andere manier
> voor problemen zorgt. Is er in de systeemlogs iets bruikbaars te
> [...]

GJ.Oomens

Re: Windows Sidebar
On Thu, 17 Jan 2008 01:46:04 -0800, MaikT
<MaikT@discussions.microsoft.com> wrote:

> [...]
>dat de Sidebar definitief wordt afgesloten en men probeert een oplossing te

IE cache een keer grondig leegmaken:
http://www.mvps.org/winhelp2002/delcache.htm

Testen met IE zonder invoegtopassingen? Verschil?
Start -> typ iexplore -extoff

Testen met Firefox. Verschil?
http://www.mozilla-europe.org/nl/products/firefox/

Logboeken bekijken met start -> typ
eventvwr.msc
Eventueel eerst leegmaken. IE testen met sidebar tot crash sidebar en
weer kijken in je logboeken.
--
Gťrard
MaikT

Re: Windows Sidebar

"GJ.Oomens" wrote:

> [...]
>
> Logboeken bekijken met start -> typ
> eventvwr.msc
> Eventueel eerst leegmaken. IE testen met sidebar tot crash sidebar en

Gérard,

Heb je eerste twee suggesties geprobeerd. Geen succes. Sidebar blijft
crashen. Vervolgens Firefox gesurfd, géén crash gehad.
In logboek staat de volgende foutmelding na de crash met de Sidebar:
Logboeknaam: Application
Bron: Application Error
Datum: 20-1-2008 9:20:05
Gebeurtenis-id:1000
Taakcategorie: (100)
Niveau: Fout
Trefwoorden: Klassiek
Gebruiker: n.v.t.
Computer: TOSHIBA
Beschrijving:
Toepassing met fout sidebar.exe, versie 6.0.6000.16615, tijdstempel
0x4764fba1, module met fout ntdll.dll, versie 6.0.6000.16386, tijdstempel
0x4549bdc9, uitzonderingscode 0xc0000374, foutmarge 0x000af1c9, proces-id
0x126c, starttijd van toepassing 0x01c85b3ceb1a5aa9.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Application Error" />
<EventID Qualifiers="0">1000</EventID>
<Level>2</Level>
<Task>100</Task>
<Keywords>0x80000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2008-01-20T08:20:05.000Z" />
<EventRecordID>16380</EventRecordID>
<Channel>Application</Channel>
<Computer>TOSHIBA</Computer>
<Security />
</System>
<EventData>
<Data>sidebar.exe</Data>
<Data>6.0.6000.16615</Data>
<Data>4764fba1</Data>
<Data>ntdll.dll</Data>
<Data>6.0.6000.16386</Data>
<Data>4549bdc9</Data>
<Data>c0000374</Data>
<Data>000af1c9</Data>
<Data>126c</Data>
<Data>01c85b3ceb1a5aa9</Data>
</EventData>
</Event>
Indien geen oplossing bekend, zal er niets anders opzitten dan de Sidebar
maar uit te schakelen denk ik. Wil wel graag met IE7 blijven werken.

Groeten,
Maik
MaikT

Re: Windows Sidebar

> [...]
> Indien geen oplossing bekend, zal er niets anders opzitten dan de Sidebar
> maar uit te schakelen denk ik. Wil wel graag met IE7 blijven werken.

"MaikT" wrote:

Intussen is Windows Sidebar ook gecrashed tijdens Google Earth. Lijkt me
toch een Microsoft probleem.

Maik
GJ.Oomens

Re: Windows Sidebar
On Sun, 20 Jan 2008 09:22:00 -0800, MaikT

>Intussen is Windows Sidebar ook gecrashed tijdens Google Earth. Lijkt me
>toch een Microsoft probleem.

Geen idee of dat zo is, kan ook een Google probleem zijn, toch.

Test eens met een andere gebruiker onder Windows Vista en IE zonder
invoegtoepassingen. Verschil?
Eventueel in veilige modus met netwerkondersteuning en zonder
virusscanner en dergelijke (eventueel andere beveiligingsprogramma's
die meedraaien en in de weg zouden kunnen zitten) om te testen.

Heb je verder de laatste/meest recente versie van Flash?
--
Gťrard
MaikT

Re: Windows Sidebar

> [...]
> die meedraaien en in de weg zouden kunnen zitten) om te testen.
>
> Heb je verder de laatste/meest recente versie van Flash?

Sidebar blijft crashen. Ook als ingelogd als andere gebruiker. In veilige
modus is er geen Sidebar ter beschikking, dus kan niet testen.
Laatste versie van Flash was reeds ge√Įnstalleerd, dus ook geen optie.
Zonet crashte Sidebar spontaan, terwijl er geen applicatie draaide. Dus toch
geen Google probleem.
Notebook vertoonde alleen het bureaublad, melding dat Sidebar werd
afgesloten en vervolgens weer werd gestart. Zéér irritant.
Melding in logboek luidde:
Logboeknaam: Application
Bron: Application Error
Datum: 26-1-2008 15:00:42
Gebeurtenis-id:1000
[...]
0x134c, starttijd van toepassing 0x01c8602005e34ce2.
[...]
<TimeCreated SystemTime="2008-01-26T14:00:42.000Z" />
<EventRecordID>16902</EventRecordID>
[...]
<Data>134c</Data>
<Data>01c8602005e34ce2</Data>
</EventData>
</Event>

Heb nu via "msconfig" een aantal opstartitems uitgeschakeld. Ga testen of
dat verschil maakt.
Maik

Re: Windows Sidebar
MaikT formulated the question :
<KNIP>
> <Data>sidebar.exe</Data>
> <Data>6.0.6000.16615</Data>
> <Data>4764fba1</Data>
> <Data>ntdll.dll</Data>
> <Data>6.0.6000.16386</Data>

In deze rapportage wordt ntdll.dll vermeldt, die zou best wel eens de
boosdoener kunnen zijn. Deze dll zou wel eens beschadigd kunnen zijn.

Probeer eens met de opdracht sfc /scannow. Tiep dit in het zoekvlak,
wacht tot het gevonden is en rechtsklik erop, kies voor uitvoeren als
administrator. Houd je Vista DVD bij de hand, soms heb je deze nodig.

Microsoft MVP Windows Shell/User

Problemen met Windows Vista? www.vistabits.nl

Windows Vista Problems? www.vistabits.info

MaikT

Re: Windows Sidebar

"Mamamegs [MS MVP]" wrote:

> [...]

> wacht tot het gevonden is en rechtsklik erop, kies voor uitvoeren als
> administrator. Houd je Vista DVD bij de hand, soms heb je deze nodig.

Mamamegs,

Sorry, had repie waarschuwing vergeten in te schakelen.
Instructie uitgevoerd, zoals beschreven sfc /scannow, als administrator. Zie
vorr 1 seconde een dos-scherm. Is me**** weer weg. Verder geen enkele reactie
meer. Is dat de bedoeling, of doe ik iets fout?
Bedankt vast zover,
Maik