Ik wil meerdere Os naastelkaar hebben draaien op 1 pc.

Kor Overkamp

Ik wil meerdere Os naastelkaar hebben draaien op 1 pc.
Ik wil meerdere Os naastelkaar hebben draaien op 1 pc, maar daarvoor heb ik
blijkbaaar een server versie van Vista nodig. Heeft iemand anderds nog een
suggestie?

Kor Overkamp

Re: Ik wil meerdere Os naastelkaar hebben draaien op 1 pc.
Kor Overkamp schreef op 14-1-2008 19:23:
> Ik wil meerdere Os naastelkaar hebben draaien op 1 pc, maar daarvoor heb
> ik blijkbaaar een server versie van Vista nodig. Heeft iemand anderds
> nog een suggestie?

"server versie" huh .... wie heeft je dat wijsgemaakt?

Vista ná XP installeren:
http://www.hccmagazine.nl/index.cfm?...4D93390249EE97

XP na Vista installeren:
http://www.vistabits.nl/dualboot_vista_xp.htm

Leen

Re: Ik wil meerdere Os naastelkaar hebben draaien op 1 pc.
Dit kan iets voor je zijn.

http://www.microsoft.com/netherlands...ualpc2007.aspx

"Kor Overkamp" <kgoverkamp@orange.nl> schreef in bericht
> [...]
>
> Kor Overkamp

Kor Overkamp

Re: Ik wil meerdere Os naastelkaar hebben draaien op 1 pc.
Voor virtualpc2007 heb ik een server editie nodig, anders wil het niet. Ik
gebruik nu Vista home premium. HELP!!!!

Kor Overkamp schreef op 15-1-2008 8:03:
> Voor virtualpc2007 heb ik een server editie nodig, anders wil het niet.
> Ik gebruik nu Vista home premium. HELP!!!!

1. Upgraden naar een sjiekere vista-versie, of
2. WMware Workstation 6 proberen. Je kunt een 30-dagen trial downloaden.

ko

Re: Ik wil meerdere Os naastelkaar hebben draaien op 1 pc.
Je krijgt een melding dat dit een niet supported systeem is, maar het werkt
verder zonder enig probleem, let alleen wel op of je de juiste versie hebt
als je aan 64 Bit OS hebt moet je ook de 64 bit versie van Virtual PC
installeren anders de normale 32 bit.

Ko.

--
Ko

C@limero

Re: Ik wil meerdere Os naastelkaar hebben draaien op 1 pc.
On Tue, 15 Jan 2008 08:34:50 +0100, karelV <karelV@degroeten.local>
wrote:

>1. Upgraden naar een sjiekere vista-versie, of
>2. WMware Workstation 6 proberen. Je kunt een 30-dagen trial downloaden.

Voor wat betreft VMware: daarvan kan je de server-versie gratis
gebruiken. Op de site krijg je immers gratis een key om deze software
te gebruiken (wel even zoeken). Ik heb het zo al maanden draaien...dus
ik klets er niet maar op los.
Andre

Op 15/01/2008 schreef Kor Overkamp :

> Voor virtualpc2007 heb ik een server editie nodig, anders wil het niet. Ik gebruik nu Vista home premium. HELP!!!!

http://www.virtualbox.org/wiki/Downloads

Ik gebruik Virtual Box onder Vista Home Premium Nl 64 bit,
en dat werkt prima,
je hebt een 32 bit en een 64 bit versie.

--
Groetjes,
Andre

Ghost

Re: Ik wil meerdere Os naastelkaar hebben draaien op 1 pc.

"ko" <ko@nospam.nl> schreef in bericht
> [...]
> of je de juiste versie hebt als je aan 64 Bit OS hebt moet je
> ook de 64 bit versie van Virtual PC installeren anders de

Zie Computeridee no 2 2008 blz 67.
Ghost