snelkoppelingen in programma mappen verplaatsen

Edward

snelkoppelingen in programma mappen verplaatsen
Een paar snelkoppelingen zijn per ongeluk terecht gekomen in
Startmenu>Bureauaccessoires, hoe krijg ik ze terug naar de map waarin ze
behoren (Startmenu>Newsoft)?

~PC-freak©~

Re: snelkoppelingen in programma mappen verplaatsen
Op Mon, 14 Jan 2008 11:32:02 +0100, schreef "Edward" <Edward@email.com>
het volgende.

>Een paar snelkoppelingen zijn per ongeluk terecht gekomen in
>Startmenu>Bureauaccessoires, hoe krijg ik ze terug naar de map waarin ze
>behoren (Startmenu>Newsoft)?

Gewoon terugslepen.

groetjes Henk
http://www.pc-freak.nl
Edward

Re: snelkoppelingen in programma mappen verplaatsen

"~PC-freak©~" <pcfreak@werktniet.invalid> schreef in bericht
> Op Mon, 14 Jan 2008 11:32:02 +0100, schreef "Edward" <Edward@email.com>
> het volgende.

> Gewoon terugslepen.
>
> groetjes Henk
> --
> Maak je USB-stick bootable, zie mijn site hoe.
> freakhenkDIT@WEGgmail.com [haal "DIT WEG" weg]
> http://www.pc-freak.nl

Dit lukt helaas niet, tenminste 1 van de files kon ik verslepen, maar is nu
nergens meer te vinden, de andere 2 files weigeren simpelweg versleept te
worden.
Ik zoek dus eigenlijk naar een simpele methode om zelf mappen en de inhoud
van die mappen in het startmenu te regelen, zoals dat vroeger ook gewoon kon
via advanced.
Het moet nu toch ook mogelijk zijn maar hoe????

~PC-freak©~

Re: snelkoppelingen in programma mappen verplaatsen
Op Mon, 14 Jan 2008 13:10:23 +0100, schreef "Edward" <Edward@email.com>
het volgende.

> [...]
>via advanced.
>Het moet nu toch ook mogelijk zijn maar hoe????

Ik werk niet met Vista, dus ff wachten op een oplossing van een ander.

groetjes Henk
http://www.pc-freak.nl

Re: snelkoppelingen in programma mappen verplaatsen
Edward formulated the question :
> [...]

> ook gewoon kon via advanced.
> Het moet nu toch ook mogelijk zijn maar hoe????

De map Menu Start vind je op de volgende lokatie:
\Gebruikers\<Gebruikersnaam>\AppData\Roaming\Micro soft\Windows\Menu
Start.

Bureauaccesoires vind je hier:
C:\Gebruikers\>Gebruikersnaam>\AppData\Roaming\Mic rosoft\Windows\Menu
Start\Programma's\Bureau-accessories

Ook te openen via rechtsklik > Openen.

Let op, de map AppData is een verborgen map.

De mappen openen in verkenner en dan verslepen? (of knippen en plakken)

Misschien ook een handigheidje:
http://www.vistabits.nl/kopieren_naa...ntextmenu.html

MS MVP Windows shell/user

Windows Vista Problems?
www.vistabits.info

Andre

Op 14/01/2008 schreef Edward :

> [...]

> gewoon kon via advanced.
> Het moet nu toch ook mogelijk zijn maar hoe????

Zulke dingen doe ik met Total Commander,
ik heb geen enkel probleem om snelkoppelingen in Startmenu>Bureauaccessoires
te slepen en er terug uit te slepen en ergens anders te plaatsen,
zal dus een lokaal probleem zijn.

--
Groetjes,
Andre

Edward

Re: snelkoppelingen in programma mappen verplaatsen

news:mn.73417d81c51faf5a.72151@wilgeenmail.invalid ...

> [...]
>
> Let op, de map AppData is een verborgen map.
>
> De mappen openen in verkenner en dan verslepen? (of knippen en plakken)

Bedankt voor je reacie, maar het werkt allemaal voor geen meter (bij mij),
ik zie gewoon niet de files die ik in het startmenu wel zie. Ik laat het
maar even zoals het is. Voorlopig heb ik zelf maar een map gemaakt met
snelkoppelingen die ik veel gebruik.

Re: snelkoppelingen in programma mappen verplaatsen
Edward explained on 14-1-2008 :
> [...]

> laat het maar even zoals het is. Voorlopig heb ik zelf maar een map
> gemaakt met snelkoppelingen die ik veel gebruik.

Even een open deur, maar je hebt in
C:\Gebruikers\<Gebruikersnaam>\AppData\Roaming\Mic rosoft\Windows\Menu
Start wel in de map Programma's gekeken?

MS MVP Windows shell/user

Windows Vista Problems?
www.vistabits.info

Edward

Re: snelkoppelingen in programma mappen verplaatsen

"Edward" <Edward@email.com> schreef in bericht >
> [...]
> ik zie gewoon niet de files die ik in het startmenu wel zie. Ik laat het
> maar even zoals het is. Voorlopig heb ik zelf maar een map gemaakt met

Herstel, na een ingeving heb ik het volgende gedaan: rechtsklik op de
bewuste Newsoft map>Openen en vervolgens de snelkoppelingen vanuit
startmenu>bureau accessoires gesleept naar deze map. Zo kan het dus ook.

Edward

> Een paar snelkoppelingen zijn per ongeluk terecht gekomen in
> Startmenu>Bureauaccessoires, hoe krijg ik ze terug naar de map waarin ze
> behoren (Startmenu>Newsoft)?

Uiteindelijk is de volgende methode het makkelijkst om alle programma mapen
te bekijken en eventueel snelkoppelingen aan toe te voegen: rechts klik de
startknop en klik 'alle gebruikers weergeven'.