Blij met Vista???

HEs

Blij met Vista???
Mijn baas vond het nodig om me te voorzien van een nieuwe PC met Vista.
Ik wordt nu geacht heel blij en gelukkig te zijn.
Ben het niet.
Net als vroeger weer af en toe blauwe schermen en volgens mij is Vista zelfs
trager dan mijn ouder PC met XP.
Wie legt me eens uit waarom ik zo blij zou moeten zijn met Vista.
Dat ontgaat me volkomen ik vind het uitsluitend lastig en zit er over te
denken om weer XP te installeren
Moet voor het doorstarten van programma's nu steeds toestemming geven wat
een achterlijk gedoe start ze toch niet voor niets op!
Zie in de verkenner fijn alle Dir's maar ik mag dus lang niet overal meer
in.
Kan ik dat nu noodzakelijke toestemming geven ergens uitschakelen?
En hoe kom ik in alle Dir's?
Heb een PC met 1 account en bij mijn weten verder niks bijzonders zoals
admin rechten.
Bedankt voor je antwoord, HEs

xblade

Re: Blij met Vista???
HEs schreef:
> [...]
> En hoe kom ik in alle Dir's?
> Heb een PC met 1 account en bij mijn weten verder niks bijzonders zoals

Welkom bij Vista.
Vista moet je zien als een uitdaging dan is het ook leuk.
Bsod schermen zijn niet goed, hievoor zou ik maar eens in je logboeken
kijken. Dat je niet steeds toestemming moet geven kan je deze install
http://www.tweak-uac.com/ verder zou ik zeggen kijk hier eens hier staan
zeer goeie tips en tweaks http://www.vistabits.nl/

Vistafan

Re: Blij met Vista???

"HEs" <hes@nowhere.xx> wrote in message
news:I8ednYFFwsO7WBfanZ2dnUVZ_rqdnZ2d@giganews.com ...
> [...]
> En hoe kom ik in alle Dir's?
> Heb een PC met 1 account en bij mijn weten verder niks bijzonders zoals

Vista start inderdaad wat trager op dan XP (totale opstart tijd op mijn PC
is 65 seconden, en dat is 5 seconden meer dan XP), omdat het een veel groter
programma is. Verder gaat het wisselen tussen de diverse geinstalleerde
programma's zeer snel en beter dan in XP. Het is zeer goed beveiligd, ik
gebruik Vista Business voor bijna een jaar en ben er zeer tevreden mee. Het
is misschien wel even wennen, maar trek je conclusies niet te snel, want het
is een prima programma.

Edward

Re: Blij met Vista???
ja
Paul Lejeune

Re: Blij met Vista???

> [...]
> tevreden mee. Het is misschien wel even wennen, maar trek je conclusies
> niet te snel, want het is een prima programma.

Daar lopen de meningen nogal van ui**** !!
(Vooral door de makers van Vista zelf)

Paul

Re: Blij met Vista???
HEs explained :

Zie: http://www.vistabits.nl/geblokkeerde...programmas.htm

Zie: http://www.vistabits.nl/documents_settings_openen.htm

> Heb een PC met 1 account en bij mijn weten verder niks bijzonders
> zoals admin rechten.

En, op je eigen verantwoordelijkheid... ;-)
http://www.vistabits.nl/UAC_uitzetten.htm

MS MVP Windows shell/user

Windows Vista Problems?
www.vistabits.info

annoniem

RE: Blij met Vista???

"HEs" wrote:

> [...]
> En hoe kom ik in alle Dir's?
> Heb een PC met 1 account en bij mijn weten verder niks bijzonders zoals

ik zou ook windows xp installeren.
ik gebruik ook Vista en ik ben er echt niet tevreden over.
--
annoniem

Henk

Re: Blij met Vista???

"HEs" <hes@nowhere.xx> schreef in bericht
> [...]
> En hoe kom ik in alle Dir's?
> Heb een PC met 1 account en bij mijn weten verder niks bijzonders zoals

Wat voor een pc heb je eigenlijk van je baas gehad? Misschien moet je wel
niet zo blij zijn met je baas!
Ik ben in ieder geval blij met Vista, nieuwe pc met Vista Home Premium en
het loopt snel en zonder problemen.

Henk