2X duo Core CPU wordt niet herkend in Vista Home Premium 64 bit

brewspec

2X duo Core CPU wordt niet herkend in Vista Home Premium 64 bit
Ik draai momenteel Vista Home Premuim 64 bit.
In de pc zijn 2 Xeon processoren (Intel Xeon 5120) aanwezig en beide zijn
duo core (in feite dus 4 cores).
In de BIOS worden deze correct weergegeven ( 2 X CPU en beide duo core).
In Vista Home Premium 64 bit worden echter maar 2 processoren weergegeven in
het prestatievenster (2 X single core).
Na installatie van de trial versies Vista Ultimate 32 bit en Vista Ultimate
64 bit wordt in de beide operating systems wel 4 cores weergegeven.

Op de site van Microsoft kan ik nergens vinden dat in de Home Premium
versies een beperking met het aantal cores van toepassing kan zijn.

Is er bij iemand bekend of de Home Premium Versie een max van 2 cores of 2
cpu's heeft?

Ik kan de vraag helaas niet bij Microsoft neerleggen, aangezien het om een
OEM versie gaat en mijn dealer het ook niet weet.

Ik vind het zonde om nu zomaar hals over kop te upgraden naar Vista Ultimate
64 bit, gezien de prijs die hier tegenover staat. Dat is niet meer even
uitproberen.

Gaarne reactie of iemand met hetzelfde te maken heeft gehad en wat zijn/haar
remedie is geweest.

CounterstrikeFreak«

Re: 2X duo Core CPU wordt niet herkend in Vista Home Premium 64 bit
brewspec drukte met precisie uit :
> [...]
> Na installatie van de trial versies Vista Ultimate 32 bit en Vista Ultimate
> 64 bit wordt in de beide operating systems wel 4 cores weergegeven.

Grote knip

Kijk hier eens

http://www.pc-freak.nl/vista_keuze.htm

Daar staat alle info

Verder kun je gewoon een *oem* kopen
http://tweakers.net/pricewatch/15002...-bit-oem).html

Echter microsoft ondersteuning heb je niet en nieuwe pc is weer nieuwe
os.

Cs-Freak

Ps Henk thnx voor je linkie ^^

Johnny T