Vervangen harddisk

Bergop

Vervangen harddisk
Kan ik het bestand op mijn harddisk van Vista activeren en registreren
terug vinden zodat ik daar een backup van kan nemen.
Waarom zoek mijn harddisk te vervangen waarna ik alles terug moet
instaleren.
Zodat ik na het bestand dat waarvan ik de backup van heb gewoon kan
terug zetten zodat deze deze na het herstarten geactiveerd is.
Want het schijnt dat je Vista enkele malen hebt geherinstaleerd deze
niet meer kunt activeren.

mvg Bergop

Hans Schuts

Re: Vervangen harddisk
Op Sat, 12 Jan 2008 15:25:48 +0100, Bergop <bergop@telenet.be>
schreef:

> [...]
>terug zetten zodat deze deze na het herstarten geactiveerd is.
>Want het schijnt dat je Vista enkele malen hebt geherinstaleerd deze

Broodje aap verhaal. Als jij geen grote wijzingen in je hardware
aanbrengt, is er niets aan de hand. En nee, zo'n bestandje is er niet,
dus er valt ook geen backup van te maken.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
Peter Bijnsdorp

Re: Vervangen harddisk

"Hans Schuts" <me@privacy.net.invalid> schreef in bericht

> [...]
> aanbrengt, is er niets aan de hand. En nee, zo'n bestandje is er niet,
> dus er valt ook geen backup van te maken.

Dat bestandje is er wel degelijk, al weet ik zo niet welke of waar dat op de
hd te vinden is, maar een eerdere posting spreekt hiet wel over.

Groet, Peter

olke

Re: Vervangen harddisk
knip
> Broodje aap verhaal. Als jij geen grote wijzingen in je hardware
> aanbrengt, is er niets aan de hand. En nee, zo'n bestandje is er niet,
> dus er valt ook geen backup van te maken.

Moederbord , graf.card plus processor vervangen ,hierna gewoon moets ik
de Vista oem versie opnieuw activeren wat geen problemen opleverde.

Leen

Re: Vervangen harddisk
"Bergop" <bergop@telenet.be> schreef in bericht
> [...]
> Zodat ik na het bestand dat waarvan ik de backup van heb gewoon kan
> terug zetten zodat deze deze na het herstarten geactiveerd is.

Image van je huidige schijf maken met bv Acronis True Image en deze op de
nieuwe schijf terugplaatsen.
(wel zorgen dat de paritie een actieve is)
Als het alleen om een andere Hdisk gaat, is er geen enkel probleem.

> Want het schijnt dat je Vista enkele malen hebt geherinstaleerd deze niet
> meer kunt activeren.

Geen probleem hoor tenzij je meer andere hardware gebruikt en het bv een
Vista OEM is.
Deze horen bij de betreffende machine en op een gegeven moment wordt er
zoveel vervangen dat er weinig van de oorspronkelijke machine over is
gebleven.

PS: Een andere/nieuwe netwerkkaart wil vaak het activatieproces opnieuw
laten plaatsvinden. Maar dat komt doordat de meeste netwerkkaarten
tegenwoordig al op het moederbord zitten en dus dus in veel gevallen er
sprake is van een ander moederbord (dat levert veel "punten" op schijnt het)

> mvg Bergop

Bergop

Re: Vervangen harddisk
Peter Bijnsdorp formuleerde op zaterdag :
> [...]

> Dat bestandje is er wel degelijk, al weet ik zo niet welke of waar dat op de
> hd te vinden is, maar een eerdere posting spreekt hiet wel over.

Weet je welke posting (onderwerp)
Nu is het een naald zoeken in hooiberg.
mvg Bergop

Hans Schuts