Windows Mail verzendadressen

Ketelaar

Windows Mail verzendadressen
Windows Mail onthoudt eerder gebruikte verzendadressen niet zo lang als
vroeger met Outlook.
Is er iets aan te doen dat ze langer onthouden worden zodat je niet steeds
in contactpersonen hoeft te zoeken.
Fractal Illusion

RE: Windows Mail verzendadressen
Beste Ketelaar.

Je zou ze moeten toevoegen aan contactpersonen.
Maak een aparte map aan voor overige contactpersonen.

Met vriendelijke groet,

Ferry

Ketelaar schreef op 12-1-2008 13:35:
> [...]
> vroeger met Outlook.
> Is er iets aan te doen dat ze langer onthouden worden zodat je niet steeds

Het is niet de tijd dat hij ze onthoudt, maar het aantal. Maximaal de
laatste 26 (die hij automatisch aanvult als je een paar letters getypt
hebt).

Ketelaar

Re: Windows Mail verzendadressen
Bedankt voor dit antwoord.
Is ook toevallig bekend of dit aantal te vergroten is, bijvoorbeeld door een
wijziging in het register?

Ketelaar schreef op 12-1-2008 16:43:
> Bedankt voor dit antwoord.
> Is ook toevallig bekend of dit aantal te vergroten is, bijvoorbeeld door een
> wijziging in het register?

Nee, dat hangt samen met de manier waarop die adressen in het register
(!) worden opgeslagen, gekoppeld aan de letters van het alfabet en dat
zijn er maar 26 -
Kijk maar eens hoe ze staan in deze registersleutel:
HKey_Current_User\Software\Microsoft\Windows Mail\Recently Used Addresses

Ketelaar

Re: Windows Mail verzendadressen
Ik heb ernaar gekeken en het blijken er zelfs 29 te zijn, de accolades en het
scheidingsteken worden ook gebruikt.

Ook heb ik gekeken of Outlook (2003) en Outlook Express (6) ook zoiets
dergelijks gebruiken. Maar voor deze programma's kon ik geen lijst in het
register vinden.

Ik vraag wel veel, maar misschien weet jij ook hoe deze laatste programma's
met hun lijst van adressen omgaan.

In ieder geval weer bedankt voor je hulp.

Ketelaar schreef op 13-1-2008 17:51:
> Ik heb ernaar gekeken en het blijken er zelfs 29 te zijn, de accolades en het
> scheidingsteken worden ook gebruikt.

Je bedoelt de { } en | ??

> Ook heb ik gekeken of Outlook (2003) en Outlook Express (6) ook zoiets
> dergelijks gebruiken. Maar voor deze programma's kon ik geen lijst in het
> register vinden.

Outlook ken ik eigenlijk niet, maar OE maakt gewoon gebruik van het
adresboek dacht ik.
Windows Mail kan dat ook, maar dan moet je eerst op Aan: klikken. Dan
springt de balk naar de bijbehorende naam als je 1 of meer letters intypt.

GJ.Oomens

Re: Windows Mail verzendadressen
On Sun, 13 Jan 2008 08:51:02 -0800, Ketelaar
<Ketelaar@discussions.microsoft.com> wrote:

>Ook heb ik gekeken of Outlook (2003) en Outlook Express (6) ook zoiets
>dergelijks gebruiken. Maar voor deze programma's kon ik geen lijst in het
>register vinden.

Outlook 2003 gebruikt een NK2 bestand. Maximum 1000 adressen.
Vergelijk:
http://www.nirsoft.net/utils/outlook...ocomplete.html
--
Gérard
Ketelaar

Re: Windows Mail verzendadressen
Ja dat zijn de tekens die ik ook in de lijst zag staan.
Ik wist niet zeker of ik ze in de replybox kon typen.