zwart knipperen bij opstart windows vista

Sander

zwart knipperen bij opstart windows vista
Goedenavond,

Ik heb een nieuwe laptop, de HP 530 (1,86ghz, 1024, 1gig) met windows vista
home basic edition. Nou zit er een probleem bij het opstarten van windows
Vista: Bij het opstarten, nadat ik mij heb ingelogd zie ik mijn bureaublad,
maar daarna knippert het beeld 2 of 3 keer zwart voordat hij pas weer mijn
bureaublad weergeeft en verder gaat met het laden/opstarten.
Is er iets te doen aan dit probleem? Iets met drivers? Kan iemand mij
helpen? Bij voorbaat dank!

Sander
Fractal Illusion

RE: zwart knipperen bij opstart windows vista
Beste Sander,

Ik heb niet zo heel veel ervaring met laptops, dus ik weet ook niet precies
wat de normen voor deze zijn.

Waarschijnlijk past windows het beelschermresolutie aan tijdens het opstarten.
Probeer deze grafische adaptor van je laptop te achterhalen en deze te
updaten op de website van de fabrikant.

Verder denk ik dat het geen kwaad kan.

Met vriendelijke groet,

Ferry

"Sander" wrote:

> [...]
> bureaublad weergeeft en verder gaat met het laden/opstarten.
> Is er iets te doen aan dit probleem? Iets met drivers? Kan iemand mij

Wim Hekken ;-)

Sander schreef:
> [...]
> bureaublad weergeeft en verder gaat met het laden/opstarten.
> Is er iets te doen aan dit probleem? Iets met drivers? Kan iemand mij

Mijn Acer laptop doet exact het zelfde. Mij stoort het niet.
--

Wim Hekken ;-)
JanT

Re: zwart knipperen bij opstart windows vista

"Sander" <Sander@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> bureaublad weergeeft en verder gaat met het laden/opstarten.
> Is er iets te doen aan dit probleem? Iets met drivers? Kan iemand mij

Op het moment dat de computer opstart kan hij nog geen gebruik maken van de
windows driver (is nog niet geladen) voor het beeldscherm.
Ik dacht dat hij bij het opstarten gebruik maakt van de VESA driver, maar
dat kan achterhaald zijn.
Pas bij het knipperen van je beeldscherm wordt de windows driver actief.
Jan

Sander

RE: zwart knipperen bij opstart windows vista
Bedankt voor de reacties. Heb het geprobeerd met de nieuwste driver, maar het
is gebleven. De eerste keer zei hij volgens mij wel iets dat hij bezig was de
resolutie aan te passen. Het is inderdaad niet heel storend, maar was het nog
nooit tegengekomen bij windows xp... Vandaar.

"Fractal Illusion" wrote:

> [...]
> Probeer deze grafische adaptor van je laptop te achterhalen en deze te

Willem

"JanT" wrote:

> [...]

> dat kan achterhaald zijn.
> Pas bij het knipperen van je beeldscherm wordt de windows driver actief.

Heb hier een nieuwe Toshiba met 2 Gb gheugen en Windows Vista Home Premium.
Ook deze doet precies hetzelfde en ik zie het ook bij andere laptops.
Is dus heel normaal en geen probleem.
Windows moet de zware Aero interface opstarten en daar is dat knipperende
beeld tijdens de opstart het gevolg van.