Windows Vista zeer onstabiel.

Fractal Illusion

Windows Vista zeer onstabiel.
Sinds kort is Windows Vista zeer onstabiel geworden.

Ik heb geprobeerd wat onnodige programma's te verwijderen, het systeem
register op te schonen en te defragmenteren.

Windows en stuurprogramma's van mijn hardware zijn up to date.
Nieuwe computer en de hardware overhit niet.

Opvalenste Kenmerken zijn.

- Internet explorer, windows verkenner, office 2007 en vele andere
programma's reageert onverwachts niet meer.

- Soms opvallende Glitchende adres balk in IE7
- In sommige programma's een foutmelding ( Acces Violation at adress
74C0A8F9 in module 'propsys.dll'. Read of address 52BE8A7A )
- Hardeschijf is opvallend veel aan het lezen of schrijven.
- Het systeem hangt onverwachts. ( nooit eerder gebeurt )

Ik gebruik Windows Live OneCare (up to date)
De pc met Windows Vista is sinds aankoop zeer goed onderhouden.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem ( naast het formateren en
herinstalleren )

Bedankt

Met vriendelijke groet,

Ferry
Fractal Illusion

RE: Windows Vista zeer onstabiel.
Geeft ook vaak aan.

Control has no parent Window.
En vervolgens deze

Afbeelding
http://i177.photobucket.com/albums/w...crow/FOUTT.jpg

Volgens mij is er wat gebeurt met belangrijke bestanden van Windows.
RunDLL32.exe deed ook nogal raar de laatste tijd.

Fractal Illusion schreef op 11-1-2008 22:23:
> [...]
>
> Volgens mij is er wat gebeurt met belangrijke bestanden van Windows.
> RunDLL32.exe deed ook nogal raar de laatste tijd.

1. Met een paar *echt* goede scanners zoeken naar virussen en spyware
2. als dat niets uithaalt: systeemherstel

Fractal Illusion

Re: Windows Vista zeer onstabiel.
Windows Live Care leek me een goede verse budel?
Ik heb de 90 dagen versie gelukkig nog ( Bijna van plan deze volgende week
aan te schaffen )

Ik zoek een Lichte goed werkende security suite.
Welke raad je me aan?

Norton security suite vond ik opzich niet zo heel erg goed.

Fractal Illusion schreef op 11-1-2008 23:03:
> [...]
> aan te schaffen )
>
> Ik zoek een Lichte goed werkende security suite.

Niks suites .... er is voldoende uitstekende freeware:
Antivirus: AVG free , Avast! , of wellicht beter Avira Antivir
Spywarescanners: Spybot Search & Destroy, Lavasoft Ad-Aware SE personal
zijn de bekendste.

Fractal Illusion

Re: Windows Vista zeer onstabiel.
Hey KarelV

AGV Free zet ze alleen in quarantaine.
Ik wil dat deze ook daadwerkelijk verwijderd worden.

Mvg,

Ferry

Fractal Illusion schreef op 12-1-2008 13:40:
> Hey KarelV
>
> AGV Free zet ze alleen in quarantaine.
> Ik wil dat deze ook daadwerkelijk verwijderd worden.

Dan geef je AVG de opdracht ze ook te verwijderen. Vanuit het menu van
AVG naar de 'Vault' gaan, daar kun je ze opruimen.

Willem

"karelV" wrote:

> Dan geef je AVG de opdracht ze ook te verwijderen. Vanuit het menu van
> AVG naar de 'Vault' gaan, daar kun je ze opruimen.

KarelIV

Ben het voor 1 keer niet met je eens.
NOD 32 is een zeer goede virusscanner die bovengemiddeld scoort.
Naar mijn idee en vele collega's van mij bestaat er momenteel geen betere
als het gaat om virusherkenning en belasting van het systeem.
AVG Free heb ik toch al regelmatig steekjes laten vallen.
In mijn ogen de mooiste oplossing voor het verwijderen van Spyware is toch
Hitman Pro die van alle bekende Anti Spyware progs het beste naar voren
brengt.
Gratis te downloaden op www.himanpro.nl.
Slechts 2 weken volledig te gebruiken maar na deinstallatie en opnieuw
downloaden weer volledig bruikbaar.

Groet

Willem Blom

Fractal Illusion

Re: Windows Vista zeer onstabiel.
Beste Willem,

Ik vind Hitman een bundel reclame.
Het zijn allemaal freeware waarvan de meeste demo versies.
Een betere manier om de 2 weken lemiet te omzeilen is het register te
bewerken.

Ik heb onlangs verschillende virusscanners gedownload.
Maar ze beweren allemaal dat er geen virus is aangetroffen.

Windows Vista is nu gewoon opvallend onstabiel en de pc is al 4 keer blijven
hangen.

Voor een nieuwe computer vind ik dat best vreemd.

Mvg,

Ferry

"Willem" wrote:

> [...]
> Gratis te downloaden op www.himanpro.nl.
> Slechts 2 weken volledig te gebruiken maar na deinstallatie en opnieuw

Willem

"Fractal Illusion" wrote:

> [...]
> hangen.
>
> Voor een nieuwe computer vind ik dat best vreemd.

Het is absoluut niet goed dat een nieuwe PC zich zo gedraagt.
Je zult toch de software installatie moeten uitsluiten alvorens je aan de
hardware kunt gaan denken en eventueel een garantieclaim bij de leverancier
kunt doen.
Als niets met scannen enz. helpt zou ik een goede backup maken van je eigen
data en de PC een keer geheel schoon installeren.
Doet de PC na deze schone install nog vreemd dan kun je langzaam aan defecte
hardware denken en de leverancier van de PC het laten uitzoeken.
Op software of de installatie ervan wordt nooit garantie gegeven dus wil je
niet voor kosten komen te staan zul je dit zelf moeten uitsluiten.
Hoop echt dat je het systeem weer goed draaiend krigt.