slaapstand werkt niet meer

Huib

slaapstand werkt niet meer
Hallo,
Plots werkt de slaapstand niet meer, alhoewel ik niets gewijzigd heb aan de
instellingen.
Iemand een idee hoe dit aan te pakken

Groeten
Huib

Re: slaapstand werkt niet meer
After serious thinking Huib wrote :
> Hallo,
> Plots werkt de slaapstand niet meer, alhoewel ik niets gewijzigd heb
> [...]

Asl je recentelijk schijfopruiming hebt toegepast kan het zijn dat je
daarmee de slaapstand hebt uitgeschakeld. Ga naar Start en in het
zoekvlak type je cmd.exe. Rechtsklik erop als het bovenin verschijnt en
kies voor Uitvoeren als Administrator.
Achter de opdrachtprompt tiep je nu powercfg -h ON en test of de
slaapstand weer werkt.

MS MVP Windows shell/user

Windows Vista Problems?
www.vistabits.info

news:mn.5c7c7d8123d389fb.72151@wilgeenmail.invalid ...

> [...]
> Uitvoeren als Administrator.
> Achter de opdrachtprompt tiep je nu powercfg -h ON en test of de

Hallo,
Bedankt voor de info, is er dan geen mogelijkheid dit in te stellen ergens
in menu's?
Ik heb het commando uitgevoerd doch dit gaf geen resultaat.
Daarna een herstelpunt genomen en het werktte weer.
Dan diende ik de updates van dinsdag in te voeren ...ik heb het één voor één
gedaan met telkens een testje.
Alles is nu terug geinstalleerd en de slaapstand werkt nu terug normaal.

Heb je hier een verklaring voor ?
Hoe dan ook bedankt.

Groeten
Huib

Re: slaapstand werkt niet meer
Huib expressed precisely :
> [...]

> voor één gedaan met telkens een testje.
> Alles is nu terug geinstalleerd en de slaapstand werkt nu terug

Ik denk dat je inderdaad schijfopruiming hebt uitgevoerd. Let er dan
voortaan op dat er geen vinkje staat bij 'Sluimerstandbestand
opruimen'.
Dan ben je het namelijk bestand hiberfil.sys kwijt en daarmee ook de
_sluimerstand_, wat 'vroeger' ) in XP overigens gewoon slaapstand
(hibernate) heette. De slaapstand in Vista is wat in XP stand-by
genoemd wordt. Lekker duidelijk! :/

news:mn.5cca7d810b3c1775.72151@wilgeenmail.invalid ...
> [...]

> _sluimerstand_, wat 'vroeger' ) in XP overigens gewoon slaapstand
> (hibernate) heette. De slaapstand in Vista is wat in XP stand-by genoemd

Dit zou kunnen dat ik dit gedaan heb doch als ik dit nu opnieuw doe krijg ik
de keuze tussen : tussen "mijn bestanden" of voor alle gebruikers op deze
computer.
Ik heb wellicht alle gebruikers aangeklikt....
Wil dit zeggen als ik mijn bestanden aanklikt dat ik dan die optie zou zien
...."sluimerstandbestand opruimen" ?
Of waar is die keuze te zien?
Inderdaad wel belangrijk...

Groeten
Huib

Re: slaapstand werkt niet meer
Huib laid this down on his screen :
> [...]

> Wil dit zeggen als ik mijn bestanden aanklikt dat ik dan die optie
> zou zien ..."sluimerstandbestand opruimen" ?

Je krijgt dat te zien als je in Computer met rechts op je C:\ schijf
klikt en voor Eigenschappen kiest. Dan zie je de knop Schijfopruiming.
Als je hierop klikt dan wordt er gezocht naar op te ruimen bestanden en
krijg je een lijstje gepresenteerd, zoals je hier kunt bekijken:
http://www.vistabits.nl/images/sluimerstand.JPG

news:mn.5cf47d81237b8a0c.72151@wilgeenmail.invalid ...
> [...]

> Als je hierop klikt dan wordt er gezocht naar op te ruimen bestanden en
> krijg je een lijstje gepresenteerd, zoals je hier kunt bekijken:

Ik zie dit lijste niet, ik heb hier teerug enkel de keuze tussen mijn
bestanden en alle gebruikers ...
Ik heb Vista Premium ...wat heb u ?
Hoe komt het dat ik dit lijste niet zie?
> [...]

> Als je hierop klikt dan wordt er gezocht naar op te ruimen bestanden en
> krijg je een lijstje gepresenteerd, zoals je hier kunt bekijken:

Ondertussen gevonden, ik durfde niet verder te gaan ...en nu de menutje
gezien.
Wellicht zal ik daar eens alles aangevinkt hebben.....met het gevolg...
Hartelijk dank

Huib

Maarten

Re: slaapstand werkt niet meer
Mamamegs.

Ik heb hetzelfde probleem. Inderdaad was het hokje sluimerstand aangevinkt.
Nooit gezien dat dat daar stond.

Hoe krijg ik nu hibernate weer terug ?

Metde truc CMD als admininistator powercfg -h ON lukt het niet

Mrtn

"Mamamegs [MS MVP]" wrote:

> [...]
> kies voor Uitvoeren als Administrator.
> Achter de opdrachtprompt tiep je nu powercfg -h ON en test of de

Jeroen

"Maarten" wrote:

> [...]
> Nooit gezien dat dat daar stond.
>
> Hoe krijg ik nu hibernate weer terug ?
>
> Metde truc CMD als admininistator powercfg -h ON lukt het niet

maar dan komt er dat ik niet gemachtigd ben om het in -en uitschakelen
maar ik ben nog tans de enige gebruiker op mijn computer ...