Verkenner werkt niet meer

Louis

Verkenner werkt niet meer
Ik heb een vraag over een raar voorkomend fenomeen op mijn computer.

Als ik bijvoorbeeld op, start allle programma's klik en ik wil dan een map
verplaatsen die daarin staat (van een geinstaleerd progje) naar een andere
map, dan krijg ik steeds de melding Windows verkenner werkt niet meer!
Dit gebeurt ook weleens zomaar spontaan.
Deze wordt dan opnieuw opgestart en er volgt dan een popup met de melding
dat er voor deze fout al een opdate is namelijk KB938979
Als ik deze dan ophaal en wil installeren bleek dat ik deze er al op had
staan, ik heb hem toen verwijderd en opnieuw geinstaleerd maar ook dat helpt
niet.

Is er mischien iemand die weet hoe ik van deze fout afkom.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Louis

Re: Verkenner werkt niet meer
Louis schreef op 11-1-2008 12:57:
> [...]
> helpt niet.
>
> Is er mischien iemand die weet hoe ik van deze fout afkom.

Een invoegtoepassing die zich misdraagt (van het rechtsklik contextmenu)?
Dat kun je onderzoeken met shexview
[http://www.nirsoft.net/utils/shexview.html]
Sorteren op Contextmenu en om te beginnen alles wat niet van MS is
uitschakelen.

Re: Verkenner werkt niet meer
karelV was thinking very hard :

> [...]
> [http://www.nirsoft.net/utils/shexview.html]
> Sorteren op Contextmenu en om te beginnen alles wat niet van MS is

Of, met uitleg:
http://www.vistabits.nl/windows_verk....exe_crash.htm

MS MVP Windows shell/user

Windows Vista Problems?
www.vistabits.info

news:mn.5bad7d8161939e85.72151@wilgeenmail.invalid ...
> karelV was thinking very hard :

> Of, met uitleg:
> http://www.vistabits.nl/windows_verk....exe_crash.htm

> MS MVP Windows shell/user
>

> Problemen met Windows Vista?
> www.vistabits.nl
>

> Windows Vista Problems?
> www.vistabits.info

Bedankt voor de snelle reacties.
Ik heb het progje geinstalleerd en het probleem is voorlopig opgelost.

Louis

LuDo

RE: Verkenner werkt niet meer
Hi Louis,

Ik zit sinds vandaag met hetzelfde probleem,dat als ik mijn pers. map met
oa. foto's wil openen die melding krijg 'Windows verkenner werkt niet meer'
en krijg dan een 'oplossing' en kan dan op English klikken en er komt dan
niets !!!

HELP !!!!!

Zie http://www.vistabits.nl/windows_verk....exe_crash.htm