nieuwsgroep via internet

Rijk

nieuwsgroep via internet
Hallo Allemaal,
Ik heb deze algemene vraag; kan je deze nieuwsgroepen ook via het internet
bereiken?
Dus ik bedoel bij, IEX of Firefox of zoiets een adres in de balk typen?
Ik heb dat uiteraard al geprobeerd zonder succes. Maar mogelijk dat je dat
via een aparte
site kan bereiken ?

Wie beheert die nieuwsgroepen eigenlijk, op wiens server staan ze, en wie
betaalt dat.
Kan je daar ergens iets over lezen?
Rijk

~PC-freakİ~

Re: nieuwsgroep via internet
Op Thu, 10 Jan 2008 22:28:08 +0100, schreef "Rijk" <zweerus@planet.nl>
het volgende.

> [...]
>site kan bereiken ?
>
>Wie beheert die nieuwsgroepen eigenlijk, op wiens server staan ze, en wie

http://groups.google.nl/grphp?hl=nl&tab=wg

groetjes Henk
http://www.pc-freak.nl

Rijk schreef op 10-1-2008 22:28:
> [...]
> site kan bereiken ?
>
> Wie beheert die nieuwsgroepen eigenlijk, op wiens server staan ze, en wie

http://www.microsoft.com/communities...s/default.aspx
kies Dutch en voor Vista kijk je bij Windows Client

De server is van Microsoft, Steve Balmer beheert hem en Bill Gates
betaalt dat (nu nog, tot zijn vertrek bij MS).

Rijk

> http://www.microsoft.com/communities...s/default.aspx
> kies Dutch en voor Vista kijk je bij Windows Client
>
> De server is van Microsoft, Steve Balmer beheert hem en Bill Gates betaalt
> dat (nu nog, tot zijn vertrek bij MS).

Bedankt voor de links,dat wist ik dus helemaal niet. Eigenlijk zijn de
nieuwsgroepen,
die ik met OE ophaal met de Planet mail-server allemaal openbaar en via het
www. bereikbaar.
Maar als deze nieuwsgroepen van Microsoft zijn is het dan niet vreemd dat er
ook groepen zijn waar bijvoorbeeld cracks voor Microsoft progs. uitgewisseld
worden?
(Ik maak daar overigens zelf ook weleens dankbaar gebruik van).
Zit er in Nederland geen webbeheerder die de inhoud min of meer controleerd.
R.

Rijk schreef op 10-1-2008 23:51:

> Maar als deze nieuwsgroepen van Microsoft zijn is het dan niet vreemd dat er
> ook groepen zijn waar bijvoorbeeld cracks voor Microsoft progs. uitgewisseld
> worden?

*Die* nieuwsgroepen staan ook niet bij MS ;-) . Bij MS vind je alleen
microsoft.public.enzovoorts groepen (+ nog een stel minder openbare
microsoft groepen).

> Zit er in Nederland geen webbeheerder die de inhoud min of meer controleerd.

Jan Hein Donner.

Rijk

Re: nieuwsgroep via internet

"~PC-freakİ~" <pcfreak@werktniet.invalid> schreef in bericht
> Op Thu, 10 Jan 2008 22:28:08 +0100, schreef "Rijk" <zweerus@planet.nl>
> het volgende.

> http://groups.google.nl/grphp?hl=nl&tab=wg
>
> groetjes Henk
> --
> Maak je USB-stick bootable, zie mijn site hoe.
> freakhenkDIT@WEGgmail.com [haal "DIT WEG" weg]
> http://www.pc-freak.nl

Ja, bedankt Henk, dit had ik inderdaad ook al eens gezien. Dit zijn
eigenlijk fragmenten van
de opgevraagde nieuwsgroepen. Met die link van Karel zit je echt
rechtstreeks in de NG
en kan je ook me**** deelnemen aan de discussie.
R.

Ghost

Re: nieuwsgroep via internet

"Rijk" <zweerus@planet.nl> schreef in bericht
> [...]
> dat je dat via een aparte
> site kan bereiken ?
>
> Wie beheert die nieuwsgroepen eigenlijk, op wiens server staan

Bedoel je b.v. news:nl.doe-het-zelf ?
Ghost

Rijk

> *Die* nieuwsgroepen staan ook niet bij MS ;-) . Bij MS vind je alleen
> microsoft.public.enzovoorts groepen (+ nog een stel minder openbare
> microsoft groepen).

> Jan Hein Donner.

* Jan Hein Donner*
In dat geval hebben we weinig te vrezen.

Maar kan je die "andere" nieuwspgroepen ook via www, bereiken?
R.

Rijk schreef op 11-1-2008 7:59:

> Maar kan je die "andere" nieuwspgroepen ook via www, bereiken?

Ja, via de link die PC-Freak je gaf:
http://groups.google.nl/grphp?hl=nl&tab=wg

bijv. de groep nl.comp.overig:
http://groups.google.nl/group/nl.com...79b5484186491a

Daar kun je (na aanmelden) ook reageren of een nieuwe draad starten.

Rijk

Re: nieuwsgroep via internet

"Ghost" <ghost@castle.gb> schreef in bericht
news:c9509$4786a6ef$53521307$23719@cache120.multik abel.net...