Kopiëren van Outlook Express naar Vista Windows Mail

Donald

Kopiëren van Outlook Express naar Vista Windows Mail
Bij het importeren van .dbx bestanden uit OE in Vista WM krijg ik de volgende
melding:
"Kan geen berichten in deze map vinden of er is een toepassing actief waarin
de vereiste bestanden zijn geopend. Selecteer een andere map of sluit andere
toepassingen waarin bestanden mogelijk zijn geopend."

Ik heb echter alleen Winows Mail geopend om hiermee te kunnen importeren.

Wie herkent dit probleem en kan mij daarmee helpen?

Re: Kopiren van Outlook Express naar Vista Windows Mail
on 10-1-2008, Donald supposed :
> [...]
> importeren.
>
> Wie herkent dit probleem en kan mij daarmee helpen?

Let op dat de bestanden die je probeert te importeren niet het
attribuut 'Alleen lezen' hebben, dan lukt het importeren namelijk niet.
Dit is met name het geval als je de *.dbx bestanden van een CD/DVD
probeert te importeren. Kopier ze in dat geval naar een tijdelijke map
op je harde schijf en haal in Eigenschappen het vinkje weg bij 'alleen
lezen'.

MS MVP Windows shell/user

Windows Vista Problems?
www.vistabits.info

Mamamegs [MS MVP] schreef op 10-1-2008 12:30:
> [...]

> probeert te importeren. Kopier ze in dat geval naar een tijdelijke map
> op je harde schijf en haal in Eigenschappen het vinkje weg bij 'alleen

En aanvulling: in de map met .dbx bestanden *moet* ook folders.dbx (van
OE) aanwezig zijn.

Donald

Re: Kopiëren van Outlook Express naar Vista Windows Mail
Dank je voor je tip maar dit heb ik gedaan. Werkt nog steeds niet en krijg
dezelfde melding weer.

Nog andere tips?

"Mamamegs [MS MVP]" wrote:

> [...]

> www.vistabits.info

Donald

Re: Kopiëren van Outlook Express naar Vista Windows Mail
Ook dit heb ik gedaan.

Nog andere tips?

"karelV" wrote:

> En aanvulling: in de map met .dbx bestanden *moet* ook folders.dbx (van
> OE) aanwezig zijn.

Jan van den Hoek

Re: Kopiëren van Outlook Express naar Vista Windows Mail
De email in Outlook Express (.dbx bestand) staat in verborgen map.

Zoek eens in C:\Doc and Settings\"Gebruiker"\Local
Settings\ApplicationsData\Identities\{CC enz...........
Wel eerst verborgen mappen laten tonen !!!!!!!!!

Donald schreef op 10-1-2008 12:47:
> Ook dit heb ik gedaan.
>
> Nog andere tips?

Ja, als het met gewoon Importeren niet wil lukken dan deze werkwijze:

Extract alle mails uit een .dbx bestand met DBXtract. Dat worden dan
allemaal losse .eml bestandjes (1 per bericht). Vervolgens selecteer je
die allemaal in verkenner en sleep ze naar de bestemmingsmap in de
geopende Windows Mail.
http://home.versateladsl.be/vt632929.../dbxtract.html
http://www.blindsupport.com/werking_dbxtract.php