Vista MediaCenter display on my HDTV

Aad

Vista MediaCenter display on my HDTV
How can I display my Vista MediaCenter video (running on my PC
BlueRay-player) on my HDTV besides my display of my PC.
The video-card is a NVIDIA Geforce 8600S.
Hans Schuts

Re: Vista MediaCenter display on my HDTV
Op Wed, 9 Jan 2008 15:06:17 -0800, Aad <Aad@discussions.microsoft.com>
schreef:

>How can I display my Vista MediaCenter video (running on my PC
>BlueRay-player) on my HDTV besides my display of my PC.
>The video-card is a NVIDIA Geforce 8600S.

Door hem op de juiste manier aan te sluiten en in de software van je
kaart de juiste instellingen te kiezen. En je kunt in MEdiacenter ook
nog instellen op welke monitor je het beeld wilt zien.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
Johnny T

"Aad" wrote:

> How can I display my Vista MediaCenter video (running on my PC
> BlueRay-player) on my HDTV besides my display of my PC.
> The video-card is a NVIDIA Geforce 8600S.

Aansluiting van TV naar PC zal goed moeten zijn.
En dus zal de signalen goed moeten doorstromen vanuit je pc naar tv of
andersom.
Een HDMI aansluiting zult u niet vinden op uw grafische GeForcekaart maar
wel DVI aansluitingen.
Er zijn tig mogelijkheden hiervoor en te veel om hier op te noemen.
er zijn tal van verloopstekkers(een stekker om HDMI naar DVI mogelijk te maken
of snoeren die van DVI naar VGA stekkers gaan om maar iets te noemen) om dit
mogelijk te maken.
Ga even naar een electra speciaal zaak die alle soorten technische dingen
verkoopt voor zelfbouw die kunnen u meer vertellen welke u het beste kan
kopen.
Neem wel u boekjes mee van zowel de GeForce als uw TV.

instelling 1 kan je kijken of je HDTV wel wordt herkend door je pc.
als dit niet zo is lukt de mediacenter afspelen op je HDTV dus ook nooit.
De instellingen om meerdere schermen vanuit je pc te bekijken(en kijken of
je HDTV goed is aangesloten op je pc) kan je doen door:

Start-Configuratiescherm-klik eerst links op Klassieke weergave
klik nu op icoon : NVIDIA Control Center.
Beeldscherm
Onder Meerdere Beeldschermen klikken op:'' Beelschermconfiguratie wijzigen''
Kijk nu eerst onder punt 2 :''Selecteer het beeldscherm dat u wilt
gebruiken''
of daar zowel uw pc scherm (merk) en uw HDTV instaan.
Als dat niet zo is kan u klikken op:
'' Mijn beeldscherm wordt niet in de lijst weergegeven''
en klik dan op :'' Rigureuze beeldschermdetectie''
Je pc zal nu je pc controleren of je HDTV is aangesloten op je pc.
Als die hem vindt kan je die in nr 2(zoals hierboven beschreven bij nr 2)
als geselecteerde scherm gebruiken om videos te bekijken.
Als je een schermpje krijgt met : ''Extra beeldscherm is niet gevonden''
is je HDTV niet goed aangesloten op uw pc.
stekkers nakijken???

instelling 2
Dan moet u ook nog de instellingen doen in de media Center
Media Center openen
Taken
Links zie je Instellingen klik hierop
Algemeen
Windows Media Center instellen
TV of Beeldscherm configureren
u kunt de video bekijken maar ook op volgende klikken
Klijk dan op JA ik zie de wizard op mijn voorkeursscherm.
(Nu zie je verschillende soorten beeldschermen.
Kies dan het soort beeldscherm die u in de kamer hebt staan, even eroverheen
met pijltje over alle soorten is direkt te zien welke soort beeldscherm je
moet kiezen en wel makkelijk voor leken zoals wij)vink deze aan en op volgende

klik nu bij Type verbinding op DVI-VGA- of HDMI(over 1 van deze
aansluittypes met het pijltje gaan is het mooiste hiervan dat je direkt de
soorten kabels ziet )
Kies nu de beeldbreedte.
en ga zo door tot het einde.
Het is anders te veel om te typen.
hoop dat het zo lukt.

Aad

"Johnny T" wrote:

> [...]
>
> klik nu bij Type verbinding op DVI-VGA- of HDMI(over 1 van deze
> aansluittypes met het pijltje gaan is het mooiste hiervan dat je direkt de

Hallo Johnny T,

Dank voor je reactie. Mijn situatie is toch iets anders dan je denkt.
Mijn video-kaart heeft een HDMI-aansluiting.
Mijn NVIDIA Control Panel ziet behalve mijn PC-scherm ook mijn TV. De
instellingen voor dit scherm staan ook op Full HD, dus goed. Van mijn 2
schermen heb ik mijn PC-scherm op Primary use staan.
Echter in mijn MediaCenter zie ik onder Instellingen NIET Älgemeen"staan
laat staan de keuze-mogelijkheid tussenTV of Beeldscherm.
Ik heb MediaCenter onder Vista met FULL HD afspeelmogelijkheden. Misschien
is deze anders dan die van jou.
Ik heb wel hetzelfde achtergrondplaatje op beide schermen en krijg ook wel
de muis naar het TV-scherm maar meer ook niet.

Kortom, ik kom niet verder.
Johnny T

"Aad" wrote:

> How can I display my Vista MediaCenter video (running on my PC
> BlueRay-player) on my HDTV besides my display of my PC.
> The video-card is a NVIDIA Geforce 8600S.

ok wist ik niet.
Heb zelf een NVIDIA 7600 GS Silent en had even gekeken op NVIDIA site maar
kon die van jou niet vinden ,maar wel de 8600GTS
maar voor de instelling voor de Windows Media Center maakt dit niet uit
omdat je daar zowel VGA,DVI als HDMI instelling in één mogelijk kan aanvinken.

Als je Media Center opent en je gaat bij de tweede rij van linksaf gezien
met pijltje of naar boven of beneden toe totdat je Taken hebt en je ziet dat
ook de andere instellingen veranderen zowel links als rechts ervan.

Als je taken hebt geslecteert zie je rechts ervan cd
ook de instellingen zowel links als rechts ervan cd/dvd branden staan en
links van Taken moet je INSTELLINGEN zien staan.
Dat is de instellingen wat ik ook schreef namelijk
(Dit schreef ik ook namelijk ''links zie je instellingen klik hierop'')

Je komt dan in een nieuwe venster en klik daar op ''Algemeen''
In nieuwe venster moet je klikken op :Windows Media Center instellen.
Dan klikken op TV of beeldscherm configureren.
Klik dan op Volgende(dus geen video bekijken)
kies soort beeldscherm die je hebt.(Je kan met muis erover direkt zien welke
beeldscherm het is)Vink deze aan en klik op Volgende.
Nu vink je VGA-DVI-HDMI aan en klik op volgende.

enz enz. Lukt het instellen nu wel????

Johnny T

"Aad" wrote:

> [...]
> Ik heb wel hetzelfde achtergrondplaatje op beide schermen en krijg ook wel
> de muis naar het TV-scherm maar meer ook niet.

was even vergeten ,maar ik heb de Vista Ultimate .