Verkeerde taalkeuze

bats

Verkeerde taalkeuze
hoi folks

Een kennis heeft per ongeluk bij haar nieuw aangeschafte notebook een
verkeerde
taalinstelling gekozen, waardoor nu het hele besturingsysteem in het engels
is weergegeven.
De vraag werd aan mij gesteld of ik dat kon veranderen maar er zit geen cd
bij en ook geen image van het orgineel.
Weet iemand hoe zij de taal van het besturingsysteem toch nog in het
nederlands kan krijgen?

met vriendelijke groeten
Bats

Ghost

Re: Verkeerde taalkeuze

"bats" <red@invalid.nl> schreef in bericht
newsDB13A94-1E94-45DB-9DA5-CF98FD25C46F@microsoft.com...
> [...]
> in het engels
> is weergegeven.
> De vraag werd aan mij gesteld of ik dat kon veranderen maar er

Bij een nieuwe laptop mét besturingssysteem ?
Zeeer vreemd. ( om niet te zeggen "onwaarschijnlijk".)
Ghost

> Weet iemand hoe zij de taal van het besturingsysteem toch nog
> in het
> nederlands kan krijgen?
>
> met vriendelijke groeten
> Bats

KeesC

> [...]

> bij en ook geen image van het orgineel.
> Weet iemand hoe zij de taal van het besturingsysteem toch nog in het

Ik vrees het ergst: bij het configureren van mijn HP werd heel uitdrukkelijk
gemeld, dat ik maar 1 kans kreeg om de taal te kiezen en daarna nooit meer.
Daarna werd de PC geconfigureerd en de recovery partitie gevuld. Je zou naar
de winkel terugkunnen gaan en vragen of ze een geheel nieuw OS op de schijf
willen zetten.

Kees.

Wim Hekken ;-)

Re: Verkeerde taalkeuze
Ghost schreef:
> [...]

> Bij een nieuwe laptop mét besturingssysteem ?
> Zeeer vreemd. ( om niet te zeggen "onwaarschijnlijk".)

Bij een Acer laptop krijg je één keer de kans om de taal van je
besturingssysteem te kiezen (Nederlands, Engels en Frans)
Vervolgens krijg je het dringende advies om een back-up van die
installatie te maken.
--

Wim Hekken ;-)
KeesC

Re: Verkeerde taalkeuze

"Wim Hekken ;-)" <a@b.invalid> schreef in bericht

> [...]
> besturingssysteem te kiezen (Nederlands, Engels en Frans)
> Vervolgens krijg je het dringende advies om een back-up van die

HP idem: na 1 kans om de taal te kiezen, wordt de recovery-partitie gevuld.
Daarvan kun je de recovery (herinstallatie) starten. Als je wilt kun je hier
een backup van laten maken, dat kost je 2 DVD's. Je kunt dan ook de 6 GB van
de recovery partitie bij zelf gebruiken.

Kees.