Van 64 naar 32

Teus

Van 64 naar 32
Hallo,

Ik gebruik nu al een klein jaartje Windows Vista Ultimate 64, maar zoveel
randapparatuur werkt daar niet onder en veel fabrikanten zijn niet van plan
ooit drivers te maken voor de 64-bits versie dat ik nu graag naar Vista 32
wil overschakelen. Hoe kan ik dat het beste doen? Heeft iemand daar ervaring
mee?

Re: Van 64 naar 32
After serious thinking Teus wrote :
> [...]
> niet van plan ooit drivers te maken voor de 64-bits versie dat ik nu
> graag naar Vista 32 wil overschakelen. Hoe kan ik dat het beste

Je hebt dan wel een 32-bit installatie DVD van Vista nodig.
Daarna is de procedure gewoon de installatie starten en een 'clean
install' doen, waarbij de C:\ schijf/partitie wordt geformatteerd.
Houdt er wel rekening mee dat je alle data die op de C:\
schijf/partitie staat dan wel kwijt bent, dus zorg voor een goede
backup van je gegevens!

MS MVP Windows shell/user

Windows Vista Problems?
www.vistabits.info

Leen

Re: Van 64 naar 32
Of start de installatie cd vanaf de X64 Vista op een lege D-schijf (als die
beschikbaar is en als het een retail installatie DVD is en geen door de
leverancier geprepareerde, want die bepalen alles zelf..)

Alternatief is om aan te geven *wat* er niet werkt. Wellicht kunnen we daar
iets aan doen, want als je geen handigheid in installaties hebt, ligt er een
aardige uitdaging vindt ik zelf altijd.

"Mamamegs [MS MVP]" <mamamegs@wilgeenmail.invalid> wrote in message
news:mn.4d067d81f66b7d4d.72151@wilgeenmail.invalid ...

> [...]
> staat dan wel kwijt bent, dus zorg voor een goede backup van je gegevens!

Teus

Re: Van 64 naar 32
Beste Leen en Mamamegs,

Hartelijk dank voor jullie snelle en zinvolle antwoorden. Kom ik zeker
verder mee.
Mijn probleem is het volgende: ik heb speciaal een printer gekocht die
dubbelzijdig kan afdrukken (scheelt papier en spaart dus het milieu; een HP
deskjet 6540); dat dubbelzijdige gaat niet meer automatisch met Vista 64;
moet ik nu handmatig doen.
Ik gebruik al jaren Easystamp om met mijn printer te frankeren. Werkt niet
onder Vista 64.
Daar kan ik mee leven. Er schijnt een wel werkende Easystamp in juli te komen,

Maar nu wil ik mijn bestanden via internet kunnen bewerken. Ik schrijf
artikelen, ben vaak in het buitenland en dan wil ik mijn documenten kunnen
bewerken als ik via de e-mail een reactie krijg van iemand die ik heb
geïnterviewd. Darom heb ik een Netgear Storage Control SC101T gekocht, met 2
SATA WD drives van 500 GB erin. Maar de Netgear is dus niet te installeren
onder Vista 64 en volgens de website van Netgear gaan ze geen software maken
voor Vista 64 omdat dat te duur is en er maar heel weinig mensen zijn die de
64-bits versie gebruiken. Ze hebben wel software voor de 32-bits versie.
Vandaar mijn vraag om terug te schakelen.
Oveirgens heb ik gewoon de retail ultimate-package, waar inderdaad ook de
32-bits versie in zit. Zal waarschijnlijk dus het idee van Mamamegs moeten
opvolgen. Maar nu even niet, want ben druk met andere zaken.

"Leen" wrote:

> [...]
> iets aan doen, want als je geen handigheid in installaties hebt, ligt er een

\NachtWacht\

Re: Van 64 naar 32
=?Utf-8?B?VGV1cw==?= <Teus@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> [...]
> 32-bits versie in zit. Zal waarschijnlijk dus het idee van Mamamegs moeten
> opvolgen. Maar nu even niet, want ben druk met andere zaken.

Is het geen optie om een dual-boot 64/32 te maken?

--