Internet security

Steven

Internet security
Ik gebruikt sinds 11 maanden Norton 360, en heb daar geen problemen mee
gehad. Binnenkort moet ik dit verlengen voor 1 jaar, wat niet bepaald
goedkoop is en ik overweeg nu om een andere software te gebruiken, zoals
McAfee Total Protection, die veel goedkoper is en in PC World wordt
aanbevolen.
Gaarne jullie commentaar en of ervaringen.
Met dank, Steven

johan

Re: Internet security

"Steven" <vandeburg@planet.nl> schreef in bericht
> [...]
> aanbevolen.
> Gaarne jullie commentaar en of ervaringen.

Norton maakt meer kapot dan je lief is, verwijder het volledig met de
speciale door Norton verstrekte verwijder tool en ga over op de gratis AVG
virusscanner. Dit is weliswaar alleen virusscanner maar de Vista Windows
Defender en Firewall werken perfect en worden bovendien bijna dagelijks
automatisch geupdated.
imho
Johan

johan

Re: Internet security

"johan" <nomilk@today.nl> schreef in bericht

> [...]

> virusscanner. Dit is weliswaar alleen virusscanner maar de Vista Windows
> Defender en Firewall werken perfect en worden bovendien bijna dagelijks

nog even vermelden: het werken met meerdere firewalls kan tot problemen
leiden.

Zefod

Re: Internet security
Hoi Steven,

Ik gebruik AVG antivirus en is gratis! Een collega heeft op z'n vista
machine een virus opgelopen terwijl hij McAffee draaide. AVG herkende het
virus na installatie me**** en heeft het direct verwijderd... dus gratis en
beter!
Vwb. de firewall zou ik de windows firewall uitzetten en COMODO firewall
installeren. Deze is zeer gebruikersvriendelijk en checked ook op uitgaande
connecties itt. de windows

Cor Peperkamp

Re: Internet security
Halo,
ik lees hier iets over de firewall: COMODO. Ik overweeg deze te instaleren
i.p.v. Windows Firewall. Dit n.a.v. publicatie via de SchoonePC nieuwsbrief.
Kan iemand mij enige ervaring met COMODO melden?
Groet, Cor.
"Zefod" <Zefod@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> Vwb. de firewall zou ik de windows firewall uitzetten en COMODO firewall
> installeren. Deze is zeer gebruikersvriendelijk en checked ook op

AJAY

Re: Internet security
@ Johan: Jij schreef Norton maakt meer kapot dan je lief is. Kun je daar
voorbeelden van noemen? Ik heb namelijk pas geleden via school Norton
Internet security gekocht voor 2008 en die wil ik erop zetten, want ik heb
nu nog een proef abbonement van 60 dagen. Alvast bedankt.
> [...]

> virusscanner. Dit is weliswaar alleen virusscanner maar de Vista Windows
> Defender en Firewall werken perfect en worden bovendien bijna dagelijks

Zefod

Re: Internet security
ik gebruik comodo, het is nog volop in ontwikkeling, maar het controleert en
geeft alerts op gewenste uitgaande verbindingen; de firewall is voor de echte
kenner goed te configureren en kan door de gewone gebruiker ook goed bediend
worden door uiterst gebruikersvriendelijke interface. ik ben er als
ontwikkelaar er tevereden mee.

"Cor Peperkamp" wrote:

> [...]
> i.p.v. Windows Firewall. Dit n.a.v. publicatie via de SchoonePC nieuwsbrief.
> Kan iemand mij enige ervaring met COMODO melden?

johan

Re: Internet security

"AJAY" <anne.jan1989@gmail.com> schreef in bericht
> [...]
>Internet security gekocht voor 2008 en die wil ik erop zetten, want ik heb
>nu nog een proef abbonement van 60 dagen. Alvast bedankt.

In de eertse plaats zijn ze erg opdringerig waar ik helemaal niet van hou,
ten tweede zorgde Norton voor aanzienlijke vertraging in mijn vorige
systemen W98 en XP. Ten derde kreeg ik Norton met geen moglijk van mijn PC
verwijderd destijds, er bleef van alles in het register hangen. Dat is nu
verbeterd sinds ze die verwijdertool hebben, hoewel...ik kwam onlangs toch
weer een NIS2007 programmaatje tegen, niet actief , maar toch... Daarom heb
ik Norton na mijn aanschaf als de wiedeweerga van mijn PC verwijderd (was er
opgezet door Packard Bell met wie ze ongetwijfeld een lukratief kontrakt
hebben). Ik ben maar een thuis computeraar, die ruim tevreden is met de
Defender en Firewall van Windows, aangevuld met AVG als anti virusscanner.
Ik weet echter niet wat Norton voor voordelen biedt in de professionele
sector, met uitgebreide netwerken en zo.

> [...]

> anti virusscanner. Ik weet echter niet wat Norton voor voordelen biedt in
> de professionele sector, met uitgebreide netwerken en zo.

Nog een truc van Norton: als je alles verwijderd hebt met de verwijdertool,
komt er een venstertje :'U Heeft Norton nog niet opnieuw gedownload, u wordt
nu doorverbonden met de website' ! Onzekere figuren zullen dan ongetwijfeld
angstig opnieuw gaan downloaden...
Onverbeterlijk zijn ze daar bij Symantec. Kan de het Amerikaanse leger niet
eens een flinke bom gooien op dat hoofdkantoor in Cupertino? ('s Nachts
natuurlijk als het gebouw leeg is).

Steven

Re: Internet security

"johan" <nomilk@today.nl> wrote in message

> [...]

> niet eens een flinke bom gooien op dat hoofdkantoor in Cupertino? ('s
> Nachts natuurlijk als het gebouw leeg is).

Een beetje kinderlijke en zeer onvolwassen opmerking. Is dat jouw idee hoe
men moet omgaan met software die jij niet leuk vindt, of waar je niet mee
kan werken???