verdwenen

frajax

verdwenen
Tijdens het opstarten (het bureaublad was er al) verscheen er plots een
blauw scherm vol met tekst wat ik niet zo snel kon lezen, maar de laptop ACER
7520G bleef maar steeds opstarten , en ben de hele Windows Vista kwijt van de
harde schijf en ook alles wat Acer er op had gezet ,draai nu op Windows XP
maar kan ik vista er weer op krijgen op een of andere manier?

Re: verdwenen
frajax explained on 8-1-2008 :
> [...]
> Windows Vista kwijt van de harde schijf en ook alles wat Acer er op
> had gezet ,draai nu op Windows XP maar kan ik vista er weer op

Heb je geen herstel CD/Partitie waarvan je Vista weer kunt herstellen?
Anders eens contact opnemen met Acer, welke procedure precies te
volgen.

MS MVP Windows shell/user

Windows Vista Problems?
www.vistabits.info

Re: verdwenen
frajax schreef op 8-1-2008 18:34:
> [...]
> harde schijf en ook alles wat Acer er op had gezet ,draai nu op Windows XP
> maar kan ik vista er weer op krijgen op een of andere manier?

Probeer eens of je met Alt-F10 (waarschijnlijk tijdens de
bios-meldingen) de system-recovery van Acer kunt opstarten. Misschien is
hij daarmee terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Wilfred

Re: verdwenen
Heb ik ook gehad op mn "normale" PC. Bij mij trad het op nadat ik een nieuwe
driver had geinstalleerd. Een goede oplossing is om de Vista-installatie CD
in de CD/DVD-rom speler te stoppen en opnieuw te booten, alleen dan vanaf de
CD als Primaire partitie.

Het lijkt er nu op dat je Vista opnieuw gaat installeren, maar kies op den
duur om een herstelpunt in te laden. Vista maakt met enige regelmaat een
herstelpunt aan, dus waarschijnlijk is er kort voor het probleem nog zon
punt aangemaakt.
Je hebt kans dat je een paar bestanden kwijt bent, die je gemaakt had tussen
het tijdstip van driver-installatie en het opnieuw opstarten van je PC, maar
op deze manier ben je wel van je probleem af. Althans bij mij heeft het
gewerkt.......

Wilfred