USB-muis

PaulSA

USB-muis
Sinds ik Vista installeerde, heb ik problemen met een USB-muis.
Na enige tijd is de muis in een zekere "slaapstand": de aanwijzer blijft
hangen en is met geen middel terug aan de praat te krijgen (bewegen met de
muis of klikken helpt niet). Het enige wat ik kan doen is gewoon de pc af te
sluiten via de Windows-toets en de pijltjes-toetsen! Na het heropstarten van
de pc werkt de muis terug perfect.
Heeft iemand ook zo een ervaring meegemaakt???
Of, heeft iemand een oplossing???

Hans Schuts

Re: USB-muis
Op Tue, 8 Jan 2008 16:31:57 +0100, "PaulSA" <paul.sabbe@gmail.com>
schreef:

> [...]
>de pc werkt de muis terug perfect.
>Heeft iemand ook zo een ervaring meegemaakt???

Geef eerst eens informatie, want usb-muis alleen is wel heel erg vaag.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
PaulSA

Re: USB-muis
USB-muis is gewoon een muis die aangesloten is op een USB-poort.
Ondertussen heb ik de usb-muis nu aangesloten op de PS2-poort met een
tussenstukje (verbinding PS2/USB) en... wonder bij wonder, hier blijken de
problemen achterwege: na een hele tijd, waar de schermbeveiliging werkt en
het beeldscherm uitgeschakeld wordt, kan met een gewone klik op de muis de
schermbeveiliging uitgeschakeld worden en blijft de aanwijzer van de muis
niet meer "hangen".
Voor mij is dus dit probleem opgelost!

"Hans Schuts" <me@privacy.net.invalid> schreef in bericht

> Geef eerst eens informatie, want usb-muis alleen is wel heel erg vaag.
> --
>
> Met vriendelijke groeten,
>
> Hans Schuts
> nieuwsAThschutsPUNTnl
> www.hschuts.nl

Re: USB-muis
PaulSA expressed precisely :
> [...]
> perfect.
> Heeft iemand ook zo een ervaring meegemaakt???

Het helpt om de HID Non-User Input Data Filter te installeren. Zie:
http://www.vistabits.nl/screensaver_werkt_niet.htm

MS MVP Windows shell/user

Windows Vista Problems?
www.vistabits.info

Hans Schuts

Re: USB-muis
Op Tue, 8 Jan 2008 19:31:26 +0100, "PaulSA" <paul.sabbe@gmail.com>
schreef:

> [...]
>schermbeveiliging uitgeschakeld worden en blijft de aanwijzer van de muis

Prima. Maar toch is informatie geven van belang. Een usb-muis mag dan
wel een usb-muis zijn, maar het maakt toch echt wel verschil welk merk
muis het is, b.v. vanwege de software of het mogelijk bekend zijn van
problemen met bepaalde muizen.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl