Verdwenen sluimerstand

MK

Verdwenen sluimerstand
Heb een laptop van Acer. Door uitvoeren van schijfopruiming is optie
sluimerstand verdwenen. Blijkt een bekend probleem. Microsoft beschrijft
oplossing door uitvoeren van het commando 'powercfg -h on'. Heb dit gedaan,
doch ook na reboot is sluimerstand niet terug gekomen.

Heeft iemand de oplossing.
Al vast bedankt.
ko

Re: Verdwenen sluimerstand

"MK" <MK@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> gedaan,
> doch ook na reboot is sluimerstand niet terug gekomen.

De opdracht uitgevoerd in een "elevated" cmd prompt?
type in de zoekbalk cmd. druk niet op enter maar rechtsklik op de cmd.exe
die bovenin te voorschijn komt en selecteer uitvoeren als administrator, in
het venster dat nu geopend wordt de opdracht intikken en op enter drukken.
Na het sluiten moet de sluimerstand weer beschikbaar zijn.
Wel even controleren of deze ook weer in de settings als actief staat ,
anders werkt het nog niet!

Ko.

Re: Verdwenen sluimerstand
MK schreef op 7-1-2008 7:46:
> [...]
> oplossing door uitvoeren van het commando 'powercfg -h on'. Heb dit gedaan,
> doch ook na reboot is sluimerstand niet terug gekomen.

Is het bestand hiberfil.sys (in c:\ , verborgen *en* systeembestand)
weer wél teruggekomen?

MK

Re: Verdwenen sluimerstand
Ko,

Je oplossing werkt. Bedankt.
Heb sluimerstand terug.
Welke settings bedoel je precies.

Groet, MK

"ko" wrote:

> [...]

> Na het sluiten moet de sluimerstand weer beschikbaar zijn.
> Wel even controleren of deze ook weer in de settings als actief staat ,

ko

Re: Verdwenen sluimerstand
Als je hem weer beschikbaar hebt hoef je niets meer te controleren, anders
kun je in de opties van energiebeheer instellen wat wel en niet beschikbaar
is, maar de volgende maal met schijfopruiming de hibernate files niet laten
wissen <G>.

Ko.

> Ko,
>
> Je oplossing werkt. Bedankt.
> Heb sluimerstand terug.
> Welke settings bedoel je precies.
>
> Groet, MK

fonzie2405 is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
commando onder administrator uitvoeren
Je moet om het commando 'powercfg -h on' goed uit te voeren eerst een command-prompt openen met administrator rechten. Druk op start, alle programma's, bureau-accessoires en rechterklik dan op opdrachtpromt. Kies dan 'als administrator uitvoeren'. Voer dan het commando uit in de opdrachtprompt.

suc6
~PC-freak©~

Re: Verdwenen sluimerstand
Op Sun, 24 Aug 2008 22:20:49 +0100, schreef fonzie2405
<fonzie2405.3ep502@no-mx.forums.vistaheads.com> het volgende.

> [...]
>programma's, bureau-accessoires en rechterklik dan op opdrachtpromt.
>Kies dan 'als administrator uitvoeren'. Voer dan het commando uit in de

3x uitvoeren? ;-)

groetjes Henk
Jan Besar

Re: Verdwenen sluimerstand
Op Sun, 24 Aug 2008 22:20:49 +0100, fonzie2405
<fonzie2405.3ep502@no-mx.forums.vistaheads.com> schreef:

> [...]
>programma's, bureau-accessoires en rechterklik dan op opdrachtpromt.
>Kies dan 'als administrator uitvoeren'. Voer dan het commando uit in de

Je denkt ook 3x is scheepsrecht :-)