DVD speler schokkerig tijdens het afspelen van DVD's.

Fractal Illusion

DVD speler schokkerig tijdens het afspelen van DVD's.
Bij aanschaf van mijn nieuwe Acer Aspire m3630 PC is het me opgevallen dat
het afspelen van een DVD zeer schokkerig is.

Veel video en audio glitches zijn het gevolg hiervan waardoor de Video of
audio DVD onbruikbaar maakt op deze pc.

Ik gebuik Windows Vista Premium.

q6600 2,4Ghz Processor.
2GB ddr2 geheugen
Geforce 8600GTS 256MB videokaart.
Sound Blaster X-fi Extreme Music.
Een nieuwe kwaliteits voeding van +600 watt

Allen zijn voorzien van de nieuwste Vista drivers.

Direct Memory Access is ingeschakeld op de DVD.
QPC

Re: DVD speler schokkerig tijdens het afspelen van DVD's.
"Fractal Illusion" <FractalIllusion@discussions.microsoft.com> schreef in
bericht news:1AC439DD-B45C-42E1-884E-30EC3E8536E4@microsoft.com...
> [...]
> Een nieuwe kwaliteits voeding van +600 watt
>
> Allen zijn voorzien van de nieuwste Vista drivers.
>
> Direct Memory Access is ingeschakeld op de DVD.

Met welk programma speel je de DVD af? Probeer eens een ander programma.

als dat niet werkt, kopieer dan eens een film in zijn geheel naar een map op
de harde schijf en speel hem daarvan dan eens af met bijvoorbeeld de
VLC-player. Deze is gratis te downloaden vanaf http://www.videolan.org/vlc/
Als de film dan wel goed afspeelt, dan ligt het aan je DVD-brander of speler

Fractal Illusion

Re: DVD speler schokkerig tijdens het afspelen van DVD's.
Mounted cd Images op schijf speelt deze computer vlekkeloos af.
Windows Media Player en PowerDVD speel orginele DVD's beide schokkerig en
glitched.

Wel jammer.
Ik heb mijn pc geupgrade, er zal vast geen garantie meer gelden.

Fractal Illusion schreef op 6-1-2008 21:54:
> Mounted cd Images op schijf speelt deze computer vlekkeloos af.
> Windows Media Player en PowerDVD speel orginele DVD's beide schokkerig en
> glitched.

Ook PIO-mode geprobeerd voor de DVD-lezer (ik weet wel dat dat minder is
dan DMA, maar je weet maar nooit ... .)

johan

bericht news:F977E763-1BC4-4505-944A-F377D52E548B@microsoft.com...
> [...]
> glitched.
>
> Wel jammer.
> Ik heb mijn pc geupgrade, er zal vast geen garantie meer gelden.

XP geupgreet? Je bent een held, en en beetje masochistisch.....

> [...]

> glitched.
>
> Wel jammer.
> Ik heb mijn pc geupgrade, er zal vast geen garantie meer gelden.

???? Waarom zou je geen garantie meer hebben na een upgrade???? Je hebt
daarvoor de DVD-brander toch niet open gemaakt???
De meeste merken DVD-branders en spelers hebben minimaal 2 jaren
garantie......
Heb je trouwens de door mij genoemde VLC-player ook al getest?

Fractal Illusion

Re: DVD speler schokkerig tijdens het afspelen van DVD's.
Het is een nieuwe pc met Windows Vista.

Met upgrade bedoel ik mijn hardware uitteraard.
Anders zou de garantie nog gelden.

Mvg,

Ferry

"johan" wrote:

> [...]

Fractal Illusion

Re: DVD speler schokkerig tijdens het afspelen van DVD's.
Aan de opening van de pc is een sticker bevestigd die scheurt als je deze
opend.
Daarop staat dat de garantie vervalt als de pc is geopend.

Dit is een Acer Aspire M3630 waarvan ik de Geforce 8300GS heb vervangen door
een 8600GTS en de nieuwste drivers daarvoor, teven een nieuwe geluidskaart en
een nieuwe voeding van 680 watt

Ik zal de speler uitproberen
Bedankt.