Netwerkje...probleem

yaab

Netwerkje...probleem
In mijn netwerkje met 3 XP's heb ik nu een Vista HP laptob ge´nstalleerd.
Het lukt me niet om de andere pc's te zien(wel hun "Multimediabestanden"
maar die heb ik niet nodig). Als ik mijn bestanden wil delen lijkt het wel
of ik met een hoogst geheime danwel illegale operatie aan de gang ben.
Ik wil gewoon mijn bestanden op de andere pc's zichtbaar maken, al dan niet
echt allemaal, en van de andere pc's wil ik de gedeelde bestanden kunnen
zien(bewerken).
Zoveel geheimen hebben we hier niet voor elkaar.
De windows firewall staat ingesteld op particulier netwerk met printers
delen en bestanden delen, ingeschakeld.
Bedankt Jaap

Re: Netwerkje...probleem
yaab schreef op 5-1-2008 21:40:
> [...]
> Zoveel geheimen hebben we hier niet voor elkaar.
> De windows firewall staat ingesteld op particulier netwerk met printers

Om het niet al te ingewikkeld te maken in het begin:
- Op vista-machines in Netwerkcentrum 'met wachtwoord beveiligd delen'
uitschakelen , en
- als die XP een XPpro is: mapopties - weergave, vinkje zetten bij
'eenvoudig delen van bestanden'
- ervoor zorgen dat bij de gedeelde mappen de groep 'Iedereen'
toegangsrechten heeft (zowel op het tabblad 'delen' als op het tabblad
'beveiliging')
- als het benaderen van mappen/bestanden niet lukt, hier de
*letterlijke* foutmelding geven.

yaab

Re: Netwerkje...probleem
Bedankt zo ver. Ik houd je op de hoogte
Jaap

> [...]
> 'beveiliging')
> - als het benaderen van mappen/bestanden niet lukt, hier de *letterlijke*

yaab

Re: Netwerkje...probleem
Hallo KarelV

Met de firewalls uitgeschakeld, voor de zekerheid, kan ik van af de vista
machine de Xp-mach zien. Meer niet. De weergegeven melding is dan: Geen
toegang tot SKYTHUIS (zo heet de XP-mach). foutcode 0x80070035; kan het
netwerkpad niet vinden.
Kun je hier iets mee?
Op de XP-mach is de Vista overigens helemaal niet zichtbaar

Bedankt
Jaap

"yaab" <iemand@example.com> schreef in bericht
> Bedankt zo ver. Ik houd je op de hoogte
> Jaap

Re: Netwerkje...probleem
yaab schreef op 7-1-2008 20:31:
> [...]
> het netwerkpad niet vinden.
> Kun je hier iets mee?
> Op de XP-mach is de Vista overigens helemaal niet zichtbaar

Voor dat laatste zie
http://windowshelp.microsoft.com/Win...1af791033.mspx

Johnny T

RE: Netwerkje...probleem

"yaab" wrote:

> [...]
> Zoveel geheimen hebben we hier niet voor elkaar.
> De windows firewall staat ingesteld op particulier netwerk met printers

misschien kan je hier verder mee:

http://windowshelp.microsoft.com/Win...051033.mspx#E4

of

http://windowshelp.microsoft.com/Win...-US/files.mspx