Windows foto galerie

Fractal Illusion

Windows foto galerie
(Nederlands)
Bij aankoop van mijn nieuwe pc met Vista is me iets opgevallen.
Windows Foto galerie ziet roze.

(english)
I've bought a new computer with Windows Vista.
I've noticed that Windows photogallery is showing all my pictures pink.

(NL) Afbeelding van het probleem.
(ENG) Screencapture of the problem.

http://i177.photobucket.com/albums/w...indowsfout.jpg

Kan iemand me helpen?
Can somone help me out?
Happy Live

Re: Windows foto galerie
Fractal Illusion zei het volgende op 5-1-2008 14:57:
> [...]
> I've bought a new computer with Windows Vista.
> I've noticed that Windows photogallery is showing all my pictures pink.

Oplossing van MS

Wanneer u een foto bekijkt in Windows Fotogalerij wordt de foto
weergegeven met een verkeerd kleurzweem
Bekijk de producten waarop dit artikel van toepassing is.
Artikel ID : 942856
Laatste beoordeling : donderdag 20 december 2007
Wijziging : 1.0
Symptomen
Wanneer u een foto bekijkt in Windows Live Fotogalerij worden de foto en
de achtergrond ervan weergegeven met een verkeerd kleurzweem.
Naar boven
Oorzaak
Dit probleem treedt op omdat een onjuist kleurprofiel voor het
beeldscherm wordt gebruikt in de instellingen voor Kleurbeheer. Wanneer
in Windows Live Fotogalerij het onjuiste kleurprofiel wordt gebruikt
voor het beheer van de kleurinstellingen voor foto's, wordt de
afbeelding mogelijk niet goed weergegeven.
Opmerking In Microsoft Paint en de Microsoft Windows-viewer voor
afbeeldingen en faxen wordt geen gebruikgemaakt van kleurprofielen voor
het beheer van kleurinstellingen voor afbeeldingen.
Naar boven
Oplossing
U kunt dit probleem oplossen door het onjuiste kleurprofiel te
verwijderen. Hiertoe volgt u de stappen voor het besturingssysteem dat u
gebruikt.
Windows XP
1. Klik op Start, klik op Configuratiescherm en vervolgens op Beeldscherm.
2. Open het tabblad Instellingen.
3. Klik op Geavanceerd en open het tabblad Kleurbeheer.
4. Selecteer het kleurprofiel dat u wilt verwijderen en klik op Verwijderen.
Opmerking Klik op Ja als een waarschuwingsbericht wordt weergegeven.
5. Klik op OK om de wijzigingen te accepteren.
6. Klik op OK om het dialoogvenster Eigenschappen voor Beeldscherm te
sluiten.
7. Start de computer opnieuw op en open een foto in Windows Live
Fotogalerij om te controleren of het probleem is opgelost.
Windows Vista
1. Klik op Start de knop Start, typ Kleurbeheer in het vak Zoekopdracht
starten en druk op ENTER.
2. Schakel in het dialoogvenster Kleurbeheer het selectievakje Mijn
instellingen gebruiken voor dit apparaat in.
3. Klik in de lijst Profielen die aan dit apparaat zijn gekoppeld op het
kleurprofiel dat u wilt verwijderen en klik op Verwijderen.
Opmerking Klik op Ja als een waarschuwingsbericht wordt weergegeven.
4. Klik op Sluiten en start de computer opnieuw op.
5. Open een foto in Windows Live Fotogalerij om te controleren of het
probleem is opgelost.

Happy Life gkbnews at xs4all dot nl

Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding.
Fractal Illusion

Re: Windows foto galerie
Beste Happy Live,

Bedankt voor uw reactie.

Ik weet niet of ik de kleurprofiel wel zou moeten verwijderen.
Aangezien er alleen een Standaard kleurprofiel in de lijst staat.
Kunt u me vertellen of het schadelijk kan zijn als ik deze verwijder?

Met vriendelijke groet,

Ferry

Fractal Illusion zei het volgende op 6-1-2008 13:14:
> [...]
> Aangezien er alleen een Standaard kleurprofiel in de lijst staat.
> Kunt u me vertellen of het schadelijk kan zijn als ik deze verwijder?

Verwijderen kan geen kwaad. Het kan wel van invloed zijn op de
kleurweergave.

Happy Live