Computer blijft maar ratelen

Frans Puijk

Computer blijft maar ratelen
Hallo, als ik mijn computer opstart gaat dat normaal. Maar als ik naar deze
computer ga duurt het wel zo,n 10 a 15 minuten voordat hij mijn harde
schijven vindt.Geen idee waarom het zoland duurt. Heb 2 harde schijven een
van 500 gb en een van 350 gb. Heb mijn windows vista al een keer opnieuw
geinstaleerd, maar het zelfe euvel kwam weer terug. Heb mijn harde schijven
(sata) weer eruit gehaald en op nieuw aangesloten. Ik heb geen idee waar ik
nu moet gaan zoeken. Kan iemand mijn adviseren? Ik wordt er nu een beetje
hopeloos van.

Alvast vriendelijke dank voor het meedenken.

Groetjes Frans Puijk

Leen

Re: Computer blijft maar ratelen
Schijf/schijven defect (aan het raken)?
Ik zou ze testen. Meestal heeft de hardware leverancier daar gratis tools
voor op de website.

"Frans Puijk" <frans.puijk@chello.nl> wrote in message
> [...]
> nu een beetje hopeloos van.
>
> Alvast vriendelijke dank voor het meedenken.

Fractal Illusion

RE: Computer blijft maar ratelen
Welkom bij Windows Vista

Windows Vista indexeert alles op achtergrond waardoor je hardeschijf stevig
tekeer kan gaan.

Maar doet nog veel meer taken op achtergrond wat dit veroorzaakt.

-Ferry

"Frans Puijk" wrote:

> [...]
> hopeloos van.
>
> Alvast vriendelijke dank voor het meedenken.

KeesC

Re: Computer blijft maar ratelen

"Fractal Illusion" <FractalIllusion@discussions.microsoft.com> schreef in
bericht news:A06B198C-C1B9-4425-866D-16158E1760B6@microsoft.com...
> Welkom bij Windows Vista
>
> Windows Vista indexeert alles op achtergrond waardoor je hardeschijf
> stevig
> tekeer kan gaan.

Dat indexeren kun je in ieder geval uitzetten.

Kees.

Leen

Re: Computer blijft maar ratelen
Ah.., klopt.
Zeker bv de eerste dagen kan dat een drukte van jawelste zijn. Als de in
deze eenmaal is opgebouwd neemt dat rap af tenzij je weer druk in de weer
gaat met (veel) bestanden bijvoorbeeld.

"Fractal Illusion" <FractalIllusion@discussions.microsoft.com> wrote in
message news:A06B198C-C1B9-4425-866D-16158E1760B6@microsoft.com...
> [...]
> stevig
> tekeer kan gaan.
>
> Maar doet nog veel meer taken op achtergrond wat dit veroorzaakt.

Peter

Re: Computer blijft maar ratelen

Hallo,

Ik had hetzelfde probleem mijn Vaio laptop bleef maar ratelen.
Zelfs zo erg dat ik er bijna niks meer mee kon.
Toen heb ik een tijdje mijn schijfactieviteit zitten monitoren dat kan via
(taakbeheer, prestaties , broncontrole, Hier bleek het een lange bestands
code in de System volume information te zijn. Maar tot deze map heb je geen
toegang bij Vista.
Na wat gezoek op internet kwam ik erachter dat de systeemherstel van windows
deze map gebruikt. Ik heb toen systeemherstel uitgeschakeld en mijn laptop
opnieuw opgestart en vervolgens de systeemherstel weer ingeschakeld. (Ik denk
dat Vista deze map dan leegt) Waarna het over was, als dit bij jullie ook
werkt denk ik dat er sprake is van een Vista Bug Succes

Groeten Peter
Peter

Re: Computer blijft maar ratelen
OPLOSSING ?

Hallo, Ik had met mijn laptop het zelfde probleem, Vista bleef maar ratelen
en hij liep steeds vast!!!

Ik had vervolgens mijn schijf activiteit bekeken en daar bleek een bestand
in de map System volume information nogal bezig te zijn.
Deze map is geblokkeerd maar na wat zoeken bleek deze map voor de
systeemherstel te zijn. Dus ik dacht laat ik systeemherstel uitschakelen
daarna, pc opnieuw opstarten, systeemherstel weer inschakelen, en het was over

(Ik denk dat dit een Vista bug is ik lees zoveel gebruikers met dit zelfde
probleem)

Hoop dat het bij jullie ook werkt! Succes
Laatst aangepast door peter1987 : Vandaag om 00:12.