Defragmentatie met Vista

Huib

Defragmentatie met Vista
Hallo,

Alhoewel ik een tijdje geleden door sommigen met mijn vragen als "geleuter"
en "spijkers op laag water zoeken" bestempeld werd kreeg ik enerzijds morele
steun van sommigen en van andere interessante goede technische informatie
waarvoor dank.

Voor wie interesse heeft wil ik toch mijn bevindingen hier melden:
-standaard staan de parameters : -c -i wat betekent "alle stations" en in de
"achtergrond" (in mijn geval was dit naast de c en d disk tevens de recovery
partitie - dus niet te verwonderen dat het heel lang duurde).

-via de taakplanner kan men de defrag per disk instellen en werkt prima
-ik laat nu de c & d-disk om de 2 weken starten met een week verschil (werkt
goed)
-de instelling "stoppen" als de PC op batterij overschakelt werkt
-een 2de maal herstarten van een defrag resulteerde in een resultaat binnen
de minuut (wat logisch is).

Toch nog een paar vraagjes:
-bij het starten wordt geen melding gegeven als ook niet bij het eindigen?
-de optie "uit standby" komen werkt doch de defrag wordt niet gestart (lijkt
me onlogisch)?
-als de PC in standby gaat onderbreekt de defrag en gaat daarna gewoon
verder (was zo en dit blijft)?
-ik heb de parameter -v ingesteld zodat er een rapport moet komen doch ik
zie niets?

Groeten
Huib

Gandalf Gladstone

Re: Defragmentatie met Vista

"Huib" <anonymous@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> verder (was zo en dit blijft)?
> -ik heb de parameter -v ingesteld zodat er een rapport moet komen doch ik

Weet je de file-extensie waaraan het rapport gekoppeld wordt?
Voer een zoekactie met een wildcard + de extensie ( bijvoorbeeld *.wrd).
In sommige gevallen wordt dergelijke rapporten op je Bureaublad of
in Verkenner vlak onder de root (c:\)

Huib

Re: Defragmentatie met Vista

"Gandalf Gladstone" <Gladstone G.@imaginary«.com> schreef in bericht

> [...]

> Voer een zoekactie met een wildcard + de extensie ( bijvoorbeeld *.wrd).
> In sommige gevallen wordt dergelijke rapporten op je Bureaublad of

Bedankt voor de interesse.
Neen ik ken de extensie niet ik weet alleen dat de parameter -v een rapport
geeft.
Groeten
Huib