Windows Home Server

Rijk

Windows Home Server
Hallo Allemaal,
Onlangs zag ik op de site van Microsoft dat ze de Home Server introduceren.
Al je foto's en liedjes enz. worden opgeslagen in een centrale Hub.
Automatische back-up van alle thuiscomputers enz.
Ik dacht dus dat het over een machine gaat die je ergens in je thuisnetwerk
plaatst met
daarop software van Microsoft. Toen zag ik dat je het 120 dagen gratis kan
uitproberen,
en begon ik te twijfelen. Dus een mailtje gestuurd naar MS. Zij vertelden
mij dat het uitsluitend
om software gaat. Hoe zou dat nu werken, zal dat ergens een opslag zijn op
de MS-server?
Dus dat je alles via internet bij hun opslaat?
Natuurlijk zou ik deze vragen aan MS moeten stellen maar je krijgt dan
altijd van die beknopte
antwoorden en voor een beginner is het dan nog moeilijk te begrijpen.
Wie kan mij er wat meer over vertellen, of wie heeft het misschien al?
Rijk

Re: Windows Home Server
Rijk schreef op 3-1-2008 13:27:
> [...]
> antwoorden en voor een beginner is het dan nog moeilijk te begrijpen.
> Wie kan mij er wat meer over vertellen, of wie heeft het misschien al?

De Consumentengids van jan2008 geeft er een korte beschrijving/test van.
Ik begrijp dat het een speciale Windowsversie is die je op een aparte
machine dient te installeren.

Mark Veldhuis

Re: Windows Home Server
Hoi,

karelV brought next idea :

> De Consumentengids van jan2008 geeft er een korte beschrijving/test van. Ik
> begrijp dat het een speciale Windowsversie is die je op een aparte machine
> dient te installeren.

Dat begrijp je goed.
Er worden wel machines geleverd met Windows Home Server, o.a. door HP
geloof ik. Maar als je de trial versie download kun je 'm inderdaad
gewoon op een machine installeren die je als server wilt gebruiken.

Mark Veldhuis.

Rijk

Re: Windows Home Server
Ik begrijp dat het nog héél erg nieuw is.
Ik ga die consumentengids maar kopen.
Bedankt.
R.
"Mark Veldhuis" <me@privacy.invalid> schreef in bericht
> [...]

> geloof ik. Maar als je de trial versie download kun je 'm inderdaad gewoon
> op een machine installeren die je als server wilt gebruiken.

Mark Veldhuis

Re: Windows Home Server
Hoi,

Rijk pretended :
> Ik begrijp dat het nog héél erg nieuw is.
> Ik ga die consumentengids maar kopen.
> Bedankt.

Graag gedaan.
Lees ook eens het artikel van Paul Turrott:
http://www.winsupersite.com/reviews/whs.asp

En over de problemen met WHS die hij tegen kwam (file corruption) kun
je lezen op zijn blog:
http://community.winsupersite.com/se...aspx?q=whs&s=3

Mark Veldhuis.

Leen

Re: Windows Home Server

"Mark Veldhuis" <me@privacy.invalid> wrote in message

> En over de problemen met WHS die hij tegen kwam (file corruption) kun je
> lezen op zijn blog:
> http://community.winsupersite.com/se...aspx?q=whs&s=3

Beter direct naar de bron van dit probleem en linken naar:
http://support.microsoft.com/default...-us?spid=12624 :

Paul houdt namelijk de updates van KB artikelen niet bij ;-)

Leen

Re: Windows Home Server
Trial is geen download.
Machine moet overigens geen dualboot o.i.d. zijn, maar een volledig voor WHS
beschikbare.

Info :
http://www.microsoft.com/netherlands...07/071105.aspx

http://www.microsoft.com/netherlands...r/default.mspx

Getting Started: Windows Home Server :
http://www.microsoft.com/downloads/d...e-40eb07a98d54

Bestel Trial:
http://www.microsoft.com/windows/pro...rver/eval.mspx

Heb je specifieke WHS vragen, stel ze gerust hier (want een NL HomeServer
Nieuwsgroep is er niet..als het te gortig wordt maken ze er vanzelf 1 ;-) )

PS: Heb je een 64-bit client dan kan deze op dit moment niet op de WHS
server worden aangesloten.. komt wel, alleen zeker niet deze week ;-)

Vr gr,
Leen
Tester en gebruiker van Windows Home Server

> [...]

> geloof ik. Maar als je de trial versie download kun je 'm inderdaad gewoon
> op een machine installeren die je als server wilt gebruiken.

Rijk

Re: Windows Home Server

"Leen" <ms_windows_2000@hotmail.com> schreef in bericht

> [...]

> http://support.microsoft.com/default...-us?spid=12624 :
>
> Paul houdt namelijk de updates van KB artikelen niet bij ;-)

Bedankt voor die links, dit gaat natuurlijk over de kinderziekten en
bijbehorende oplossingen.
Ik ben echter nog niet zover, ik heb eerst nog een hoop andere vragen maar
die stel ik via in
vervolg van je andere bericht.
Rijk

Rijk

Re: Windows Home Server
Hallo Leen,
In het artikel waar de bovenste link naar verwijst hebben ze het over een
geruisloos en gebruiksvriendelijk *apparaat* ?
Terwijl Microsoft mij mailt dat het alleen software is. Dus je kan een soort
huisserver kopen met de software geïnstalleerd
of je koopt de software en zet het op een computer, als ik het goed begrijp.
Als ik die software installeer op mijn pc, moet XP-pro er dan af, of komt
het er gewoon bij (net zoals Office of iets dergelijks).

Als ik nu mail ontvang en in een OE mapje opberg, of als ik een briefje heb
getypt en dat opsla, doe ik dat op de computer of
laptop waar ik op dat moment op bezig ben. Soms zet ik het dan wel eens op
mijn 1e computer omdat ik daar alles al opsloeg
voordat ik een netwerk had. Kan ik nu Home Server zo configureren dat het
automatisch (of in ieder geval een stuk makkelijker)
op één computer komt te staan.
(Misschien zijn er wel makkelijker manieren voor, maar die ken ik dus niet.)
Rijk
ps. Die trial bestaat uit 3 cd's begrijp ik.
En vast bedankt voor links e.d.

> [...]
>
> Vr gr,
> Leen
> Tester en gebruiker van Windows Home Server

ko

Re: Windows Home Server

"Rijk" <zweerus@planet.nl> schreef in bericht
> [...]
> niet.)
> Rijk
> ps. Die trial bestaat uit 3 cd's begrijp ik.

Windows home server kan geleverd worden als compleet kant en klaar
geinstalleerd systeem, kijk maar bij diverse leveranciers (willekeurig
voorbeeld) www.informatique.nl)) maar ook als OEM software dat betekend als
je die koopt je zelf de support installatie en alle onderhoud moet doen en
dan ook nog een PC moet hebben die vrij is om als Home server te kunnen
gebruiken.

Meer informatie kun je hier vinden:
http://www.microsoft.com/netherlands...r/default.mspx
Ko