Heropstart melding bij opstarten

Donkie15

Heropstart melding bij opstarten
Iedere keer als ik mijn computer (met Vista Home Premium) start krijg ik een
melding dat de computer opnieuw moet worden opgestart om het bijwerken af te
ronden. Na opstarten verschijnt de zelfde melding. Waarschijnlijk is dit
ontstaan na installatie van een of andere update of programma, maar ik weet
niet meer welk programma.

Hoe is deze melding te verwijderen ?

Krulle

Re: Heropstart melding bij opstarten

"Donkie15" <eberr@chello.nl> schreef in bericht
> [...]
> dit ontstaan na installatie van een of andere update of programma, maar ik

Doe een systeemherstel naar een goed werkende datum, en misschien is het
opgelost.

Mvg.

Donkie15

Re: Heropstart melding bij opstarten

"Krulle" <krulleNOMAIL@no.no> schreef in bericht

> "Donkie15" <eberr@chello.nl> schreef in bericht

> Doe een systeemherstel naar een goed werkende datum, en misschien is het
> opgelost.
>
> Mvg.

Heb ik geprobeerd, maar helpt niet. Nog andere oplossingen ?

Donkie15 schreef op 6-1-2008 17:34:

> "Krulle" <krulleNOMAIL@no.no> schreef in bericht

> Heb ik geprobeerd, maar helpt niet. Nog andere oplossingen ?

Probeer met de Windows Installer CleanUp de (blijkbaar) niet goed
voltooide installatie te verwijderen.
http://support.microsoft.com/default...d=kb;nl;290301

> "Krulle" <krulleNOMAIL@no.no> schreef in bericht

> Heb ik geprobeerd, maar helpt niet. Nog andere oplossingen ?

Als je vermoedt dat er bestanden beschadigd zijn, dan kan je hetvolgende
proberen:
- Plaats de DVD in de DVD drive
- Open een opdrachtprompt of in Zoekopdracht starten.
- Tik in:

SFC /SCANNOW (let op de spatie tussen C en / )

- Laat dit rustig draaien (kan enkele minuten duren)
- Herstart je PC nadat dit gedaan is
- Kijk na of je nog problemen hebt

Het is in elk geval minder drastisch dan een her-installatie, en dus het
proberen waard.

SFC is de "System File Checker". Die gaat na of de bestanden op je harddisk
gelijk zijn aan de bestanden op de DVD, en her-installeert indien nodig
beschadigde bestanden.

Mvg.