PROBLEEM MET HARDE SCHIJF

johan

PROBLEEM MET HARDE SCHIJF
Hallo,

Ik heb nu 2 weken een nieuwe pc met visat home premium.
Na een paar dagen kreeg ik het vermoeden dat er iets niet klopte, blijkt dat
ik 2 harde schijven heb, waarvan er maar 1 werkt.
Fujitsu-siemens gebeld, een en ander uitgevoerd, blijkt dat de schijven met
dezelfde data naast elkaar draaien.
Het is ook niet mogelijk om een drive letter toe te wijzen.
Volgens fujitsu is de enigste manier om de pc opnieuw te installeren......

Weet iemand hier een passende oplossing voor, of moet ik hem inderdaad
opnieuw installeren.

Alvast bedankt

Johan
Gandalf Gladstone

Re: PROBLEEM MET HARDE SCHIJF

"johan" <johan@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> Volgens fujitsu is de enigste manier om de pc opnieuw te installeren......
>
> Weet iemand hier een passende oplossing voor, of moet ik hem inderdaad

Hoogstwaarschijnlijk zitten de twee harde schijven in een zogenaamde RAID
geconfigureerd
Beide schijven bevatten dezelfde data, telkens weer wordt de inhoud van
beiden met vergeleken
en waar nodig gecorrigeerd. Zie het als een soort volledige backup.

Hier is een uitleg over de verschillende RAID uitvoeringen ;
http://bluefive.pair.com/articles_raid.htm

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=...s+uitleg&meta=

Huib

> [...]

> Volgens fujitsu is de enigste manier om de pc opnieuw te installeren......
>
> Weet iemand hier een passende oplossing voor, of moet ik hem inderdaad

hallo,
een mooie technische uitleg van Gandolf doch ikzelf zou er verder niets
aandoen ...PC terug en de leverancier moet het maar goed maken.

Groeten
Huib