windows verkenner werkt niet meer

wilmak

windows verkenner werkt niet meer
Ik heb vista en ik krijg steeds windows verkenner werkt niet meer.
Dan krjg ik ook een oplossing dat ik KB938979 moet gaan downloaden.
Dit wil ik dan doen maar dan geeft hij aan dat deze upload niet beschikbaar
is voor mijn systeem. Weet iemand wat ik kan doen, want verkenner start
steeds opnieuw,
systeemherstel lukt ook al niet.

gr wilma

Re: windows verkenner werkt niet meer
wilmak schreef op 1-1-2008 21:11:
> [...]
> is voor mijn systeem. Weet iemand wat ik kan doen, want verkenner start

Voor de ('gewone') 32bits vista staat hij in het nederlands hier:
http://www.microsoft.com/downloads/d...c-d3eb2071bbec

wilmak

Re: windows verkenner werkt niet meer
Jammer hij blijft aangeven. De update is niet voor uw systeem
wilma

wilmak schreef op 1-1-2008 21:49:
> Jammer hij blijft aangeven. De update is niet voor uw systeem
> wilma

Is die update KB938979 wellicht al 'vanzelf' (met Windows Updates)
geinstalleerd?
Start - Configuratiescherm (klassieke weergave) - Programma's en
onderdelen - geinstalleerde updates. Staat hij daar al bij?

Re: windows verkenner werkt niet meer
wilmak laid this down on his screen :
> Jammer hij blijft aangeven. De update is niet voor uw systeem
> wilma

Dan heb je deze update al geïnstalleerd staan.
Wat nog wel eens voor Verkenner crashes wil zorgen zijn de z.g 'shell
extensions', items in het rechtsklik menu, die door programma's van
derden worden geïnstalleerd. (WinZip is hier een voorbeeld van, maar
ook veel virusscanners doen dit)
Om deze extensies tijdelijk het zwijgen op te leggen kun je het
programmatje ShellExView gebruiken. Dit kun je hier downloaden:
http://www.snapfiles.com/get/shellexview.html

Je krijgt in dit programma een overzicht van alle extensies die op je
systeem aanwezig zijn. Zet nu alle niet-microsoft extensies op
'disabled' en test of dit je probleem oplost. Daarna kun je ze één voor
één weer op 'enabled' zetten, totdat je de boosdoener gevonden hebt.

MS MVP Windows shell/user

Windows Vista Problems?
www.vistabits.info

> [...]

'disabled' en test of dit je probleem oplost. Daarna kun je ze één voor
één weer op 'enabled' zetten, totdat je de boosdoener gevonden hebt.

johndoewhocares

wilmak wrote:
> Jammer hij blijft aangeven. De update is niet voor uw systeem
> wilma

Ik gebruik de Opus 9 commander in XP (die vervangt de verkenner na
installatie ). Ik vind dat programma veel beter dan de verkenner, 't vraagt
wel een beetje gewenning. Je vindt het op http://www.gpsoft.com.au/ en ('t
werkt ook op vista)

--
Johndoewhocares
"pain is only weakness leaving the body"

wilmak

Re: windows verkenner werkt niet meer
Ja ik zie net dat hij er al bij staat.
gr wilma

wilmak schreef op 2-1-2008 10:02:
> Ja ik zie net dat hij er al bij staat.
> gr wilma

Dan is er een andere reden dat explorer crasht. Doen wat Mamamegs
adviseert: met ShellExView de invoegtoepassingen tijdelijk uitschakelen.

wilmak

Re: windows verkenner werkt niet meer
Ik heb het getest en inderdaad is het probleem nun opgelost. Ik ga nu kijken
wie de boosdoender is.
Alvast bedankt
gr wilma