slaapstand

Herman

slaapstand
Ik heb windows vista businnes....
vorige week had ik een probleem met het herkennen van mijn harde schijven,
maar dat bleek te liggen aan de instellingen van de bios die om een of
andere duistere reden gewijzigd waren;
deze problemen zijn gemakkelijk opgelost, maar ijn pc weigert nu in
slaapstand te gaan;

kan dat ook aan de bios instellingen liggen? zo ja wat moet ik
veranderen.....

of is er een andere manier om dit terug te zetten??? (liefst niet via een
systeemherstel, want ik heb ondertussen een aantal programma's weer
geinstalleerd)

dank,

herman

Re: slaapstand
Herman schreef op 1-1-2008 16:41:
> [...]
>
> of is er een andere manier om dit terug te zetten??? (liefst niet via
> een systeemherstel, want ik heb ondertussen een aantal programma's weer

Start - typ in 'zoekvak' cmd.exe . Dan bovenaan rechtsklikken op
cmd.exe en kiezen voor Uitvoeren als administrator.
en nu: powercfg -H ON

en/of lezen:
http://www.computerperformance.co.uk...bernate_option

Re: slaapstand
on 1-1-2008, Herman supposed :
> [...]
>
> of is er een andere manier om dit terug te zetten??? (liefst niet via
> een systeemherstel, want ik heb ondertussen een aantal programma's

Heb je een complete schijfopruiming gedaan? Dat kan het zijn dat je
ongewild de slaapstand het uitgeschakeld.
Klik op start, en in het zoekvalk tiep je cmd.exe. Als deze verschijnt,
erop rechtsklikken en kiezen voor Uitvoeren als Administrator. Achter
de prompt die nu verschijnt tiep je powercfg -h on gevolgt door een
druk op <enter>. Probeer het nu nog eens.

Windows Vista Problems?
www.vistabits.info

Herman

Re: slaapstand

news:mn.0c2e7d8143789d3c.72151@wilgeenmail.invalid ...
> [...]

> erop rechtsklikken en kiezen voor Uitvoeren als Administrator. Achter de
> prompt die nu verschijnt tiep je powercfg -h on gevolgt door een druk op

heb het ondertussen gevonden, was inderdaad in de bios, onder de
instellingen van ACPI ! dit ter informatie

bedankt in ieder geval

Herman