Netwerkprobleem

Frank Fopma

Netwerkprobleem
Hallo,

Ik heb twee Vista notebooks en een XP desktop en pobeer deze in een netwerk
met elkaar te verbinden en de printer in de woonkamer te delen. Dit lukt
echter niet zo goed.

De verschillende computers zijn zichtbaar in de newerkplattegrond op de
Vista notebooks maar niet op de XP desktop. Het is echter niet mogelijk om de
mappen en bestanden van de ene Vista machine op de andere te benaderen. Het
enige dat lukt is mediabestanden te delen via Windows Media Player of I
Tunes. Dit lukt overigens ook met de XP Desktop.

Ook het delen van de printer die via USB met 1 van de Vista notebooks is
verbonden lukt niet, deze wordt niet herkend.

Ik maak gebrik van een draadoss modem van Tele2 mocht dat belanrijk zijn.

Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Frank Fopma

Re: Netwerkprobleem
Frank Fopma used his keyboard to write :
> [...]
> zijn.
>
> Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen.

Ik werk zelf ook zowel bedraad als draadoos met het Tele2 modem en
ondervind hier geen problemen mee, qua netwerken. Let erop dat je alle
instellingen in het Netwerkcentrum goed hebt staan, kijk hier voor een
voorbeeld:
http://www.vistabits.nl/netwerk.htm

Windows Vista Problems?
www.vistabits.info

Re: Netwerkprobleem
Frank Fopma schreef op 1-1-2008 16:40:
> [...]
>
> Ook het delen van de printer die via USB met 1 van de Vista notebooks is
> verbonden lukt niet, deze wordt niet herkend.

Tja, een hoop (nog vage) klachten. Om te beginnen dit bestuderen:
http://windowshelp.microsoft.com/Win...1af791033.mspx

En om het niet al te ingewikkeld te maken in het begin:
- Op vista-machines in Netwerkcentrum 'met wachtwoord beveiligd delen'
uitschakelen , en
- als die XP een XPpro is: mapopties - weergave, vinkje weg bij
'eenvoudig delen van bestanden'
- ervoor zorgen dat bij de gedeelde mappen de groep 'Iedereen'
toegangsrechten heeft (zowel op het tabblad 'delen' als op het tabblad
'beveiliging')
- als het benaderen van mappen/bestanden niet lukt, hier de
*letterlijke* foutmelding geven.

Re: Netwerkprobleem
karelV schreef op 1-1-2008 20:31:

> [...]
> 'beveiliging')
> - als het benaderen van mappen/bestanden niet lukt, hier de

CORRECTIE:
- als die XP een XPpro is: mapopties - weergave, vinkje ZETTEN bij
'eenvoudig delen van bestanden'

Frank Fopma

Re: Netwerkprobleem
Helaas, dat klopt allemaal en lost het probleem niet op.

Vreemd dat de mediabestanden wel gedeeld worden maar andere mappen niet?

"Mamamegs [MS MVP]" wrote:

> [...]

> ondervind hier geen problemen mee, qua netwerken. Let erop dat je alle
> instellingen in het Netwerkcentrum goed hebt staan, kijk hier voor een

Frank Fopma

Re: Netwerkprobleem
Karel,

Alles bestudeerd maar geen oplossing gevonden. De XP machine laat ik even
buiten beschouwing want die heeft de geest gegeven. Het gaat nu dus nog om de
twee Vista notebooks die beiden een prima netwerkplattegrond weergeven waarop
beide machines zichtbaar zijn maar ik kan de bestanden niet benaderen. De
foutmelding is:

Foutcode 0X80070035
Kan het netwerkpad niet vinden

Heb je nog tips?

Bedankt,

Frank

Frank Fopma schreef op 6-1-2008 15:16:
> [...]
> beide machines zichtbaar zijn maar ik kan de bestanden niet benaderen. De

Die melding wijst op een firewall. Als je alleen de Windows Firewall
gebruikt:
- In Firewall op de Host 'Bestands- en printerdeling' bij uitzonderingen
toestaan
Als je nog een ándere firewall hebt: (tijdelijk) uitschakelen.

Zie ook deze instructies:
http://technet.microsoft.com/nl-nl/l...37(en-us).aspx

Frank Fopma

Re: Netwerkprobleem
Karel,

Bedankt, ga ik proberen.

Windows Firewall staat uit maat ik gebruik Norton 360 dus daar ga ik eens in
spitten.

Groeten,

Frank

Frank Fopma schreef op 7-1-2008 11:01:
> Karel,
>
> Bedankt, ga ik proberen.
>
> Windows Firewall staat uit maat ik gebruik Norton 360 dus daar ga ik eens in
> spitten.

Dat lijkt me een goed idee :-)
Vraagje: gaat het om Lenovo/IBM laptops??

Frank Fopma

Re: Netwerkprobleem
Nee, gaat om een Acer Travelmate en een Ace Aspire.

Ik laat je nog weten of het werkt.