Automatische Backup

Detmer

Automatische Backup
Met behulp van het Vista backup centrum maak ik dagelijks een automatische
backup. Normaliter is dit een incrementele backup (alléén van de gewijzigde
bestanden). Zo nu en dan echter maakt Vista (ongevraagd) een totale backup
van alle bestanden.

Wanneer wordt de totale backup gemaakt?

--
Detmer

GJ.Oomens

Re: Automatische Backup
Detmer wrote:
> [...]
> van de gewijzigde bestanden). Zo nu en dan echter maakt Vista
> (ongevraagd) een totale backup van alle bestanden.

Blijkbaar zitten er nogal wat onregelmatigheden in dat back-uppen.
Vergelijk de discussie hier:
http://tinyurl.com/3xvqhg

--
Gérard
Detmer

Re: Automatische Backup

"GJ.Oomens" <gj.news@inter.nl.net> schreef in bericht
news:f13ef$477a8416$9163a566$31606@news2.tudelft.n l...

> Blijkbaar zitten er nogal wat onregelmatigheden in dat back-uppen.
> Vergelijk de discussie hier:
> http://tinyurl.com/3xvqhg
>
> --
> Gérard

Uit de discussie blijkt in elk geval dat ik niet de enige ben die dit
onverwachtte gedrag van Vista backup opmerkt. Hoe het echter precies zit
wordt uit de discussie niet duidelijk.

Detmer

GJ.Oomens

Re: Automatische Backup
Detmer wrote:

> [...]

> Uit de discussie blijkt in elk geval dat ik niet de enige ben die dit
> onverwachtte gedrag van Vista backup opmerkt. Hoe het echter precies zit

Nee helaas, daarvoor zul je wellicht moeten bekijken wat er dan precies
allemaal geback-upt wordt en of die bestanden op de een of andere manier
allemaal veranderd zijn.

--
Gérard
Huib

Re: Automatische Backup

"Detmer" <detmer.koppius.nospam@planet.nl> schreef in bericht
> [...]
> backup. Normaliter is dit een incrementele backup (alléén van de
> gewijzigde bestanden). Zo nu en dan echter maakt Vista (ongevraagd) een

Hallo,
Dit is mij nog niet opgevallen doch wel het volgende:
-van zodra men een andere combinatie neem dan en men stapt terug naar de
vorige dan start men terug met een full-back.

-m.a.w. als ik steeds dezelfde configuratie behoud dan heb ik althans de
indruk dat het steeds een incrementele back-up is.

Groeten
Huib

Joop

Re: Automatische Backup
Ik maak iedere zondagavond een incremental back-up. Dat gaat zonder
problemen. De volgende dag komt er steeds een bericht dat ik een full backup
moet maken maar dat bericht klik ik weg.Wat mij echter opvalt is dat als ik
een full viruscheck doe, dat heel lang duurt als mijn externe harde schijf
aan de beurt is (daarop staan de backups). Als je voortgang volgt zie je dat
er een scan plaatsvindt van al die wekelijkse incrementele backups.
Ik vraag mij af of het niet verstandig zou zijn als die incrementele
beackups te verwijderen en weer eens een full back up te maken. Misschien
geeft dat tijdwinst bij de full virsuscan.

Heeft iemand een mening hierover?

Joop.