opstarten computer duurt erg lang

Johan

opstarten computer duurt erg lang
Beste technuten,
Ik heb een HP pavilion dv 9000 met Vista.
Als ik deze compter opstart dan duurt het erg lang voordat hij gebruikt kan
worden.
Het moment dat ik mijn gebruikscode invoer tot het moment van gebruik klaar
duurt erg lang.
Ik krijg ook na het invoeren van mijn code een zwart
beeld................welke na enige tijd doorstart naar het gebruikersscherm
voor gebruik.

Beste wensen voor 2008.

kan deze tijd bekort worden ?
Groet,
Johan

Steven

Re: opstarten computer duurt erg lang

"Johan" <ja.claereboets@orange.nl> wrote in message
> [...]
> Ik krijg ook na het invoeren van mijn code een zwart
> beeld................welke na enige tijd doorstart naar het

Met deze schaarse informatie is het niet mogelijk je vraag te beantwoorden.
Wat is lang, wat voor programma's staan er op etc.

Re: opstarten computer duurt erg lang
Johan was thinking very hard :
> [...]
> Ik krijg ook na het invoeren van mijn code een zwart
> beeld................welke na enige tijd doorstart naar het

Wat noem je erg lang? Is dit pas sinds kort, of is dit altijd al zo
geweest?

Windows Vista Problems?
www.vistabits.info

sjakka

Re: opstarten computer duurt erg lang
Ik heb een soort gelijk probleem,
alleen is bij mij het probleem na het opstarten niet verhopen ik heb een hp
pavilion desktop t3250_nl AMD athlon 64 3000+ (2Ghz) 2GB ram en een club3d
512MB videocard dit zou ruim voldoende aan de systeemvereisten van vista home
premium moeten voldoen maar pc blijft traag, ik heb premium ook nog even
getest op mijn laptop
toshiba tecraS1 1,6Ghz celeron met 764 MB ram en 64mb ati mobile onboard
videokaartje en hier draait deze originele versie een heel stuk (x10) sneller
op weet iemand een oplosssing voor mijn desktop

"Mamamegs [MS MVP]" wrote:

> Johan was thinking very hard :

> Wat noem je erg lang? Is dit pas sinds kort, of is dit altijd al zo
> [...]

sjakka

Re: opstarten computer duurt erg lang
hoi ik heb een zelfde soort probleem kwa opstarten alleen blijf mijn pavilion
t3250 nl langzaam (spec hp pavilion AMD 64 3000+ (2Ghz processor) 2GB ram
512MB videocard ik heb een originele versie van vista home premium, draai ik
deze zelfde versie op mijn laptop toshiba tecraS1 1,6Ghz celeron met 764MB
ram en 64MB videocard dan draai home premium zon 10x sneller heeft ieman hier
een oplossing voor (mijn pavilion)

gr sjakka

"Mamamegs [MS MVP]" wrote:

> Johan was thinking very hard :

> Wat noem je erg lang? Is dit pas sinds kort, of is dit altijd al zo
> [...]

Johan

Re: opstarten computer duurt erg lang

Als ik de computer start dan komt gelijk de het inlogscherm op.
Als ik dan mijn inlognaam geef dan zie je dat hij gaat inloggen.
Echter een kort moment later 4 á 5 seconden later wordt het scherm zwart dit
duurt zeker 1,5 tot 2 min. voor je gevoel lang maar toch........
Het is een nieuwe laptop welke net 2 weken oud is en er staan dus nog geen
extrene programma op staan dan alleen maar Microsoft Office 2007. Dit is
trouwens een legale versie.
Verder staan er gewoon de normale programma's op welke door HP geleverd
worden bij aankoop van de HP pavilion dv 9000 met Vista
De gegevens van de laptop zijn :
Intel (r) core (TM) 2 duo
cpu T7250 2,00 Ghz
2.00 Gb Ram

groet,
Johan

news:mn.0c2a7d81d6c6464c.72151@wilgeenmail.invalid ...
> [...]

> Ik krijg ook na het invoeren van mijn code een zwart
> beeld................welke na enige tijd doorstart naar het

11/2 tot 2 minuten opstart tijd voor een laptop met de genoemde configuratie
is normaal. Vista is trager met opstarten dan XP.
Groet
Steven

yaab

Re: opstarten computer duurt erg lang
Jullie ook de beste wensen.

Ik heb een hp dv9595ed met exact hetzelfde "probleem". Het gekke is, dat dit
probleem af en toe zich niet voordoet. Hij start dan wel snel door. Toen ik
de meegeleverde Norton Virusscanner/firewall verwijderde en NOD32 erop zette
was het even over. Na een keertje of 3 opstarten was het weer langdurig als
vanouds. Kan het zijn dat 'ie op internet misschien ergens naar zoekt in de
tijd dat het scherm zwart is?
Bedankt
Jaap