Netwerkvraagje

DRIESSEN Michel

Netwerkvraagje
Hallo,

Ik heb een laptop met hierop Windows Vista Home Premium.

Ik moet regelmatig koppelen aan draadloze netwerken of hotspots.

Probleem is nu dat zo nu en dan hier een netwerk tussen zit met een vast
IP-adres. Dat betekent dat ik dan telkens naar de eigenschappen van mijn
netwerkverbinding moet gaan en de instellingen moet wijzigen van automatisch
naar handmatig om dan mijn IP-adres en bijhorende gegevens in te geven.

Mijn vraag : kan men verschillende netwerkverbindingen definiëren op
dezelfde netwerkkaart ? Uiteraard kan er maar één ingeschakeld zijn, maar
het in- en uitschakelen kan in elk geval sneller gebeuren dan telkens mijn
IP-gegevens te moeten ingeven.

Dank bij voorbaat.

Aan iedereen die dit leest een opperbest maar vooral gezond 2008 toegewenst.

Michel D.
Genk (Belgium)

johan

Re: Netwerkvraagje

"DRIESSEN Michel" <michel.driessen@ma-consult.be> schreef in bericht
> [...]
> IP-gegevens te moeten ingeven.
>
> Dank bij voorbaat.
>
> Aan iedereen die dit leest een opperbest maar vooral gezond 2008

ik snap er geen jota van, maar met een goede router zoals de mijne (Eminent
EM4450) zou dat toch geen probleem moeten zijn?

DRIESSEN Michel

Re: Netwerkvraagje
Johan,

Ik zal me even verduidelijken.

Als ik op mijn werk, is mijn laptop draadloos gekoppeld op het netwerk op
mijn kantoor, waar altijd met vaste IP-adressen gewerkt wordt.

Als ik onderweg ben, wil ik soms aanloggen op een hotspot. Hiervoor moet je
IP-adres op "automatisch" ingesteld staan.

Om te voorkomen dat ik deze instellingen altijd moet wijzigen, wil ik weten
of er 2 verschillende netwerkverbindingen kan installeren op dezelfde
netwerkkaart : één met vast IP-adres, één met automatisch IP-adres. Het
wisselen van netwerkverbinding is nu éénmaal veel minder omslachtig dan het
telkens moeten aanpassen van de IP-instellingen van de netwerkverbinding.

Het heeft dus niets met de router te maken.

Michel D.
Genk (Belgium)

"johan" <nomilk@today.nl> schreef in bericht

> "DRIESSEN Michel" <michel.driessen@ma-consult.be> schreef in bericht

> ik snap er geen jota van, maar met een goede router zoals de mijne
> (Eminent EM4450) zou dat toch geen probleem moeten zijn?

ko

> [...]
> netwerkverbinding.
>
> Het heeft dus niets met de router te maken.

In principe kan dat als je met verschillende profielen gaat werken.

Maar niet met een vast IP adres, dat gaat niet werken dan heeft de kaart nl
altijd dat adres.

Dus een profiel aanmaken als werk en daar alle instellingen in zetten , dan
ook de netwerkinstellingen in Netwerkcentrum op werk zetten.

Daarnaast een profiel publiek aanmaken dan ook het netwerk voor die
instelling als publiek maken, dan zal Vista automatisch met inloggen op het
werk (deze als default instellen) de goede kiezen en ook automatisch
publiek.

Ko.

Ko.

Adelin