Laptop start niet meer op...

donroyco

Laptop start niet meer op...
Een uur geleden gaf ik mijn laptop de opdracht om opnieuw op te starten nadat
de boel een beetje vastliep.. (waarom weet ik niet) Toen kwam er het zwarte
scherm met de keuzes 'Windows normaal opstarten' of 'Opstartherstel starten'.
Het laatste werd aanbevolen en heb ik dus ook gedaan, en aan het einde van de
problemen die hij gevonden had kon ik de laptop opnieuw opstarten. Maar hij
blijft steeds steken net na © Copyright Microsoft Corporation (met het
laadbalkje erboven). Hij gaat dus niet naar het loginscherm voor de
gebruikersaccounts.

De problem details zoals Windows ze weergeeft om door te zenden naar
Microsoft omdat ze zelf geen oplossing voor het probleem hebben:
quote:Problem signature:
Problem Event Name: StartupRepairV2
Problem Signature 01: AutoFailover
Problem Signature 02: 6.0.6000.16386.6.0.6000.16386
Problem Signature 03: 5
Problem Signature 04: 262148
Problem Signature 05: NoRootCause
Problem Signature 06: NoRootCause
Problem Signature 07: 0
Problem Signature 08: 2
Problem Signature 09: WrpRepair
Problem Signature 10: 0
OS Version: 6.0.6000.2.0.0.256.1
Locale ID: 1033
Weet iemand raad wat nu te doen?

Laptop:
Acer Aspire 5633 WLMi
Core2Duo 1,66 Ghz
2 x 1GB RAM
Windows Vista Premium (32 bits)

Op een ander forum zeggen ze herinstalleren, maar bij mijn Acer laptop zat
Vista er al vanaf het begin op en heb ik alleen nog wel de Product License
die op de laptop zit.. verder dus geen cd/dvd.. Wat nu te doen?

Re: Laptop start niet meer op...
donroyco schreef op 30-12-2007 22:45:

> Op een ander forum zeggen ze herinstalleren, maar bij mijn Acer laptop zat
> Vista er al vanaf het begin op en heb ik alleen nog wel de Product License
> die op de laptop zit.. verder dus geen cd/dvd.. Wat nu te doen?

Probeer eens of je met Alt-F10 (waarschijnlijk tijdens de
bios-meldingen) de system-recovery van Acer kunt opstarten. Misschien is
hij daarmee terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

En daarna ..... recovery DVD maken zoals Acer voorstelt ;-)

Marcel

Re: Laptop start niet meer op...
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Scherm blijft steeds steken net na © Copyright Microsoft Corporation (met het
laadbalkje erboven).

Ik heb via een remote progje ingelogd en kreeg wel verbinding maar zwart
scherm.
het lijkt er wel op of een driver niet werkt van video kaart.
Maar in veilige modus werkt het wel.
iemand nog ideen behalve opnieuw installeren.??

groeten marcel.

pc is samengesteld voor type e.d moet ik opzoeken.

Re: Laptop start niet meer op...
Marcel schreef op 6-1-2008 12:27:
> Ik heb precies hetzelfde probleem.
> Scherm blijft steeds steken net na © Copyright Microsoft Corporation (met het
> laadbalkje erboven).

*ALLE* niet strikt noodzakelijke hardware fysiek loskoppelen. Dus zeker
alle USB-spul, maar ook geluidskaart / TVkaart / cardreaders /
netwerkkaart / enz.
Overhouden videokaart/ ps2-muis / harddisk / ps2-toetsenbord en kijken
of hij dan wel wil opstarten. O ja, en eerst pc uitzetten, steker uit
stopcontact, aan/uit knop paar keer indrukken en dan weer aanzetten.

Marcel

Re: Laptop start niet meer op...
bedankt voor je snelle reactie maar het mocht niet baten.
er zit nog garantie op dus eerst maar even langs de winkel.
maar mocht ik meer weten zal ik het melden.

groeten

"karelV" wrote:

> [...]
> of hij dan wel wil opstarten. O ja, en eerst pc uitzetten, steker uit
> stopcontact, aan/uit knop paar keer indrukken en dan weer aanzetten.

bij deze nog info.
het probleem zat m in de monitor of in de driver.
in de winkel ging namenlijk alles goed.
maar thuis weer niet dus andere monitor en ja hoor werken.
het vreemde is alleen dat dus veilige modus wel werkte.
dus nog even uitzoeken of het de drive of echt monitor was.

misschien een ide om een monitor ook aan je laptop te hangen
en te kijken of dat wel werkt.
(uiteraard wel even de monitor activeren en dat kan 9 van 10 keer op een
laptop via een toetscombinatie.)

groeten